Teleselskabet 3 udvider kontoret i Aalborg - Vi satser på Jylland

Teleselskabet 3 satser på de jyske kunder og udvider arbejdskraften på Aalborg-kontoret med 50 %. Udvidelsen skyldes blandt andet teleselskabets massive tilstedeværelse og udrulningen af 5G-netværket i Jylland - og forventningen om en fortsat vækst i forretningen.

Der er gang i telefonerne på Teleselskabet 3’s kontor i Aalborg. Og i fremtiden bliver der ikke mere stille på det summende salgskontor. Tværtimod. Teleselskabet udvider nemlig medarbejderstaben med 50 % over den kommende tid. Et tiltag, som har til formål at imødekomme forretningens fortsatte vækst i Jylland.

”Aalborg er en by med masser af potentiale, når det kommer til kvalificeret arbejdskraft til vores salgskontor, fortæller Sigurd Leth, Salgsdirektør hos 3 og fortsætter;Og det er ikke den eneste fordel ved Aalborg. Vi har også opdaget, at de jyske kunder godt kan lide, og måske endda foretrækker, at tale med vores jyske medarbejdere som sidder på Aalborg-kontoret”, siger Sigurd Leth.

Ifølge teleselskabet 3 er der er en helt særlig grund til den store kundebase i Jylland. 3 er nemlig i fuld gang med at udvide 5G- og modernisere 4G-netværket til den helt store guldmedalje, og er allerede halvvejs med opgraderingen af masterne i Jylland.

”Da vi åbnede Aalborg-kontoret i sin tid, var det først og fremmest fordi vi havde problemer med at tiltrække nok arbejdskraft til salgskontoret i Hovedstaden. Beslutningen har dog vist sig at have haft afgørende strategisk betydning, da den understøtter vores store satsning og udrulning af 5G-netværket i Aalborg – og Jylland generelt. Det er derfor vigtigt, at vi har nok medarbejdere, så vi kan følge med i udviklingen og sikre fortsat vækst i byen,” siger Sigurd Leth.

5G-udrulningen og moderniseringen af 4G-netværket i Jylland og i resten af landet fortsætter med fuld fart og forventes at være færdig i løbet af i år.

Fakta om 3’s Aalborg-kontor

• Kontoret åbnede i 2005
  • Antal medarbejdere: 40 fuldtidsansatte
  • Primær funktion: Salgs og servicekontor