Boligen får endnu engang hovedrollen i danskernes påskeferie

Påskefrokoster og æggejagt forhindrer ikke danskerne i også at få tid til at igangsætte bygge- og renoveringsprojekter. Tværtimod helliger flere og flere påskedagene til renovering og vedligeholdelse af boligen. 3byggetilbud.dk, der formidler bygge- og renoveringsopgaver mellem landets boligejere og håndværkere, oplever lige nu et stigende antal forespørgsler fra danskere, der vil renovere boligen.

Byggelysten er større end nogensinde

Hos 3byggetilbud.dk er påsken altid lig med et boom i byggeaktiviteten:

”Vi ser hvert år, at boligen får en central plads i danskernes påskeplaner, og at det betyder ekstra mange renoverings- og byggeopgaver. Derfor har vi allerede nu planlagt at have medarbejdere på kontoret alle dage her i påsken, så vi kan følge med den danske byggelyst,” fortæller kommunikationschef hos 3byggetilbud.dk, Maria Carlsen.

3byggetilbud.dk modtog mere en 9.000 bygge- og renoveringsopgaver i første kvartal 2017.

Og også besøgstallene på 3byggetilbud.dk afslører danskernes renoverings- og vedligeholdelsestrang: Mere end 60.000 unikke besøgende kom forbi sitet for at researche på bygge- og renoveringsprojekter alene i marts 2017.

Sommerhusene får masser af opmærksomhed i påsken

Der er flere årsager til at efterspørgslen på håndværkere stiger omkring påske. Mange skyder sommerhussæsonen i gang i forbindelse med påskeferien og det betyder flere forespørgsler på 3byggetilbud.dk: "Når danskerne tager på påskeferie i sommerhuset, inspicerer de for skavanker og får idéer til forbedringer af sommerboligen. Derfor modtager vi henvendelser på alt fra anlæg af nye terrasser til maling af træværk eller opsætning af varmepumper i sommer- og fritidshuse,” uddyber Maria Carlsen.

Påsken er samtidig også tid til at se på boliger til salg: ”Rigtig mange går til åbent-hus arrangementer i påsken. Boligsalg og boligdrømme smitter automatisk af på renoveringstrangen. Dem der skifter bolig renoverer ofte i samme ombæring, og de som bliver boende får pustet liv i deres bygge- og renoveringsdrømme i stedet,” forklarer Maria Carlsen.

Ifølge 3byggetilbud.dk bliver opgaver indsendt fra hele landet. Danskerne moderniserer og renoverer deres boliger med en bred vifte af tiltag, men brolægning, anlægsarbejde og tagopgaver og malerarbejde er i høj kurs lige nu.

Fakta:

- I marts 2017 kom 63.374 unikke besøgende forbi 3byggetilbud.dk

- 3byggetilbud.dk modtog 9.008 bygge- og renoveringsopgaver i første kvartal 2017.

- 3byggetilbud.dk formidlede 31.126 bygge- og renoveringsopgaver i 2016.

• Bygning, ejendom

• 3byggetilbud.dk

AB Gruppen A/S driver portalerne 3byggetilbud.dkEnergihjem.dkAndelsportal.dk og Ejerportal.dk,

Herigennem har AB Gruppen A/S siden år 2000 formidlet over 250.000 byggeopgaver til et landsdækkende netværk af håndværkere fra private, virksomheder og boligforeninger.

Har du brug for en god historie, en case eller en ekspert på boligmarkedet, vil vi gerne hjælpe.