Byggeopgaverne vælter ind

Danskernes efterspørgsel på håndværkere skruer derudaf – og især murerarbejde, nybyg og tilbygninger er i høj kurs. 3byggetilbud.dk har aldrig modtaget flere opgaver.

Hos 3byggetilbud.dk har man travlt. Rigtig travlt. Danskerne melder nemlig opgaver ind som aldrig før – over 3000 formidlede opgaver alene i august, hvilket er det højeste antal på en måned nogensinde.

Samlet set oplever firmaet en vækst på 28 procent i antallet af modtagne bygge- og renoveringsopgaver i 2016 sammenlignet med samme periode i 2015, og det fordeler sig på flere brancher og landsdele, selvom nogle skiller sig ud.

Bredspektret vækst i store brancher

Hos 3byggetilbud.dk sporer de vækst over nærmest hele paletten af håndværkere, der er en del af tilbudskonceptet. De fem største brancher; isolerings-, vvs-, maler-, tømrer- og murer-branchen vækster således alle – nogle med helt op til 45 procent!

Og imens de mange isoleringsopgaver vidner om Hr og Fru Danmarks fortsatte interesse for energirenoveringer, afslører statistikken for eksempelvis murerbranchen ligeledes stor fremgang. Med 29 procents vækst sammenholdt med august 2015 har de danske murere nemlig hamrende travlt med alt fra fundamenter, nybyg og badeværelser.

En af dem, der oplever væksten på egen krop, er Murermestrene Nielsen ApS fra Hvidovre:

”Vi oplever travlheden og kan godt mærke, at danskerne henter rigtig mange tilbud på alt fra skorstene til badeværelser – især det sidste er der en del interesse i,” fortæller Mester Henrik Nielsen, der i høj grad oplever efterspørgslen fra private kunder.

Jyderne topper byggelysten

3byggetilbud.dk mærker generel vækst i antallet af modtagne opgaver fra hele landet, hvor danskerne via tilbudsservicen sender opgaver ind for at få tre uforpligtende tilbud på deres opgave.

Alligevel skubber særligt én region statistikken op: Nordjyderne står nemlig for hele 31 procent af den samlede vækst, der som sagt lyder på 28 procent. Lige i hælene har de midtjyderne – og det betyder, at jyderne til sammen står for mere end 50 procent af væksten.

Omvendt stille står det til i Region Sjælland, der med 9 procent af væksten ikke lader til at have fået væsentligt større byggetrang sammenlignet med sidste år. Tallene fra landets to største byer, København og Aarhus, afspejler ligeledes vækst-tendensen; i Aarhus er væksten således 27 procent større end væksten i København, om end Region Hovedstaden stadigvæk står for mere end 30 procent af de forespørgsler, som 3byggetilbud.dk i alt modtager.

Økonomisk optimisme giver travlhed

Hos 3byggetilbud.dk er man taknemmelig for travlheden, som dog ikke kommer helt bag på firmaet:

”Nu følger yderområderne så småt trop på udviklingen fra sidste år, hvor storbyerne stod for størstedelen af væksten. Det tolker vi som en naturlig følge af, at der er kommet mere gang i hussalget i yderområderne, ligesom danskernes økonomi er ved at komme ovenpå – så tør man i højere grad gå i krig med de store projekter som eksempelvis badeværelser, der er de dyreste m2 at lave,” fortæller kommunikationschef hos 3byggetilbud.dk, Maria Carlsen, der således også har positive forventninger til årets opgavestrøm:

”Vi står med et rent luksusproblem, hvor opgaverne bare strømmer ind, så vi skal løbe stærkere. Men travlheden gør, at vi i 2016 når op på langt over 30.000 formidlede opgaver – og det kan man jo ikke klage over,” fortæller hun.

Ekstra information:

Travlheden giver 3byggetilbud.dks håndværkere sved på panden. Flere leder derfor efter medarbejdere, ligesom 3byggetilbud.dk løbende rekrutterer dygtige servicemedarbejdere og konsulenter til at pleje og formidle henvendelserne.

• Bygning, ejendom

• 3byggetilbud.dk
  • byggetilbud
  • håndværker
  • byggeopgaver

AB Gruppen A/S driver portalerne 3byggetilbud.dkEnergihjem.dkAndelsportal.dk og Ejerportal.dk,

Herigennem har AB Gruppen A/S de sidste 15 år formidlet over 250.000 byggeopgaver til et landsdækkende netværk af håndværkere fra private, virksomheder og boligforeninger.

Har du brug for en god historie, en case eller en ekspert på boligmarkedet, vil vi gerne hjælpe.