ADRA Danmark får ny kommunikationschef

Signe Lund Christensen er blevet ansat i en nyoprettet stilling som kommunikationschef i nødhjælps- og udviklingsorganisationen ADRA Danmark.

Det er et kendt ansigt i ADRA, som fra den 1. juni 2018 tiltræder stillingen som organisationens kommunikationschef. Signe Lund Christensen har siden 2012 nemlig været ansat som program- og policy-rådgiver i ADRA, men rykker nu videre til kommunikationsafdelingen, hvor hun netop skal styrke og koordinere ADRA Danmarks fortalervirksomhed og policy-arbejde både i Danmark og globalt.

”Jeg brænder for at gøre verden til et bedre sted, og som kommunikationschef i ADRA Danmark vil jeg glæde mig til at arbejde for at engagere endnu flere i arbejdet for en mere retfærdig verden,” siger Signe Lund Christensen og fortsætter: ”ADRA bygger på solide kristne værdier som grundlag for vores arbejde. Det skal vi være endnu skarpere på at fortælle om og bruge aktivt.”

Signe er uddannet i Statskundskab på Københavns Universitet og har desuden læst udviklingsstudier på Lunds Universitet. Inden sin tid i ADRA har hun arbejdet med dansk udviklingsbistand i blandt andet Baptistkirken og som konsulent i Konsulentnetværket.

Foreningsmenneske med rødder i den kristne tro
Signe er desuden et engageret foreningsmenneske, som har dedikeret meget af sin tid til spejderbevægelsen. På Spejdernes Lejr 2017 i Sønderborg stod hun i spidsen for det politiske arbejde og i dag er hun medlem af bestyrelsen for foreningen ’Spejderne’, som er en paraply for de fem danske spejderkorps.

Signe er opvokset i Baptistkirken og har derfor en stor forståelse for ADRA Danmarks bagland i Adventistkirken og ADRA Danmarks rolle og fordele som en kristen organisation. I dag er Signe aktiv i Købnerkirken, den lokale baptistkirke på Amager, hvor hun bor med sin mand og to børn.

• Bistand

• adra danmark
  • adra

ADRA Danmark er en stor international udviklings- og nødhjælpsorganisation.

Vores arbejde tager udgangspunkt i et kristent menneskesyn med næstekærlighed og respekt for det enkelte menneske i centrum. Vi arbejder for at alle mennesker har lige ret, mulighed og håb for fremtiden.

Vi er en del af det globale ADRA netværk, som hjælper mennesker med nødhjælp og langsigtede udviklingsprojekter i mere end 130 lande.

ADRA Danmark er en uafhængig organisation, der støtter mennesker i nød uanset race, køn, seksualitet, politisk eller religiøs overbevisning.

Gennem partnerskaber med lokalsamfund, organisationer og regeringer når ADRA’s verdensomspændende netværk hvert år ud til millioner af mennesker.