Derfor er det en god idé at outsource email marketing

Derfor er det en god idé at outsource email marketing

I rigtig mange brancher bliver email marketing desværre nedprioriteret. Det kan skyldes mange ting – men ofte er det en kombination af manglende kompetencer og tid. Men hvorfor så ikke outsource det til et eksternt bureau? For hvis du indgår et samarbejde med et bureau, som har kompetente email marketing-eksperter tilknyttet, så kan du hurtigt få en masse nye leads. Og hvem kan sige nej til det?

Inden for email marketing er vigtigt at have styr på sproget – herunder de psykologiske og emotionelle triggers. Har du ikke har det, kan du risikere, at modtageren knap nok læser nyhedsbrevet, og det vil du selvfølgelig ikke risikere. Det er altså først og fremmest vigtigt at lære sin målgruppe at kende, og derefter lave noget værdiskabende content, som fanger målgruppens interesse. Du skal derfor ikke være nærig med at dele ud af din viden. Og skriv gerne i et levende – og måske endda underholdende – sprog med brug af billedsprog, metaforer mv.

Email marketing – meget mere end blot nyhedsbreve

Mange forbinder email marketing med nyhedsbreve. Men nyhedsbreve er slet ikke dækkende nok ift. at beskrive email marketings mange muligheder. Hvis man ser det ud fra et holistisk udgangspunkt, så er nyhedsbreve nemlig kun en mindre del. Dermed ikke sagt at nyhedsbreve ikke er en vigtig del inden for email marketing – for dét er det i hvert fald. Men en af de mange andre muligheder inden for email marketing er bl.a. de mange automatiserede setups, som MailChimp, Simplero og andre email marketing softwareprogrammer udbyder.

Der er bl.a. meget tid at spare ved at automatisere dele eller hele sin email markedsføring. De skal nemlig bare sættes op én enkel gang, og så kører det hele ellers automatisk. Du kan selvfølgelig løbende vælge at lave små finjusteringer. Derudover har du mulighed for at personliggøre indholdet, så målgruppen får det helt rigtige content på det helt rette tidspunkt. På den måde kan du også have nemmere ved at fastholde interessen hos din målgruppe, som efterfølgende vil have nemmere ved at konvertere.

Adtimize er én af Danmarks førende online marketing bureauer med speciale inden for Google Ads, SEO, Facebook Ads, email-marketing, videoproduktion mv.

Til dagligt hjælper Adtimize over 100 forskellige virksomheder med deres online tilstedeværelse. Med en stærk, international profil hjælper Adtimize virksomheder i Danmark, Sverige og Norge – og nye lande kommer løbende til. Adtimize har et stærkt team af passionerede medarbejdere, som arbejder inden for hvert sit speciale. I dag udgør "familien" over 30 dedikerede eksperter i online marketing. Med hovedsæde i Bella Centret i Ørestad er det nemt at komme til med offentlig transport, cykel eller bil.

Adtimize
Center Bouldevard 5, Bella Center/CIFF B4-215