På udkig efter et SEO bureau til din webshop?

Rigtig mange små- og mellemstore virksomheder – herunder mange webshops – får i dag hjælp til deres online marketing aktiviteter, hvor SEO bl.a. er en af de vigtigste aktiviteter. Disse typer af mindre virksomheder er nemlig kendetegnet ved, at de ofte ikke har en selvstændig marketingafdeling, og derfor har de brug for hjælp til deres online markedsføring. Men på et dynamisk marked, hvor der er rigtig mange udbydere, kan det være svært at vælge hvilket SEO bureau, man som virksomhed skal gå efter. For hvad er det helt præcist, man skal være opmærksom på? Læs mere her og bliv klogere.

I vores virksomhed har vi nemlig erfaret, at der f.eks. stadig er webshops, som ikke forstår vigtigheden af SEO, hvilket er en stor fejl. For hvis man som webshopejer i dagens Danmark ikke prioriterer SEO, så vil konkurrenterne hurtigt fastholde – eller overtage – alle de bedste positioner øverst i Googles søgeresultater, hvilket man som webshopejer selvfølgelig ikke er interesseret i. Det betyder nemlig, at de får mange flere besøgende – og dermed også mange flere konverteringer.

Find ud af hvad dine kunder søger efter

Hvis du ejer en webshop, så er du simpelthen nødt til at finde ud af, hvad det er, folk søger efter, som har relation til, hvad du sælger. Med andre ord skal du gøre det nemt for Google at finde frem til dine landingssider ud fra nogle bestemte søgeord. I den forbindelse går SEO bureauer indledningsvist i gang med en søgeordsanalyse, så der kan samles en masse data, ligesom konkurrencen på de vigtigste søgeord kan blive afdækket.

Indholdet skal være af høj standard

Når de vigtigste søgeord er fundet, gælder det om at lave en masse fantastisk indhold på kategorisiderne. Her kan du f.eks. vælge at have en tekst af høj kvalitet øverst, som ligger over produkterne – eller du kan vælge at have en masse tekst, som ligger under produkterne. I de fleste tilfælde vil vi nok vælge at have en lille smule tekst øverst, og så ellers placere resten af teksten under produkterne. Men det kommer selvfølgelig også meget an på, hvor mange produkter, der sælges.

• digital marketing
  • online marketing