Videoproduktion – få en dynamisk hjemmeside

I marketingkredse hersker der en konsensus om, at video – og videoproduktion – er den vigtigste content marketing strategi. Uanset om du benytter dig af Facebook, Instagram, TikTok, Twitter, YouTube eller Snapchat har videoproduktion revolutionerede online marketingverdenen. Og det giver også god mening: For når du ser en annonce med en video, får du helt automatisk lyst til at klikke på “play-ikonet”. Vi tiltrækkes af videoer – men det skal selvfølgelig helst være videoer, som har noget på hjerte, og som er professionelt lavet.

Google elsker videoer

Ikke nok med at du kan bruge videoer til at annoncere på forskellige sociale medier og platforme, så er Google også ret glad for, at du smækker videoer op på din hjemmeside. Der er faktisk over 50 % sandsynlighed for, at du rangerer på side 1 i Googles søgeresultater, hvis du får en video op på din hjemmeside. Derudover bruger de besøgende meget mere tid på din hjemmeside, når der ligger en eller flere videoer på den. Og jo længere sessioner de besøgende har på hjemmesiden, desto større er sandsynligheden for, at de i sidste ende konverterer.

Video hjælper dine potentielle kunder med at forstå dine produkter eller services

Med videoer på din hjemmeside, er det nemt for potentielle kunder at få et præcist indblik i, hvad du sælger på din hjemmeside. Det er dog helt op til dig at bestemme, om videoen skal have en formel karakter, eller om den skal være fyldt med selvironi og humor. Måske et sted midt imellem?

Os mennesker husker desuden bedre videoer og billeder end ord. Ønsker du derfor at nå din målgruppe med et bestemt budskab, er video vejen frem. Det er også en af grundene til, at du ofte ser politikere komme ud med et budskab i en video i stedet for på skrift.
Vi husker også videoer bedre end skriftligt indhold.

Videoer kan gå viralt

Er der tale om en humoristisk reklamevideo – eller på anden vis en video, som sætter tankerne i gang – kan du være heldig, at videoen går viralt. Det er dog relativt sjældent, at reklamevideoer går viralt, og du skal virkelig ramme folks følelser på en unik og ofte også kreativ måde.

Man kan ikke sætte formel på, hvordan en reklamevideo går viralt, men som allerede nævnt er det vigtigt, at videoen er følelsesladet på den ene eller den anden måde.

Lav en video med testimonials

Når du laver testimonials (kundeudtalelser) øger det dels din virksomheds troværdighed, og de produkter/services som du sælger, men det øger også sandsynligheden for, at besøgende på din hjemmeside bliver til kunder. Strategiske, gode kundeudtalelser er ofte langt mere troværdige end de ting, som du selv har at fortæller om din virksomhed.

Kundeudtalelser på skrift er også fine, men de kan på ingen måde sammenlignes med en optaget kundeudtalelse. Kundeudtalelser på video er først og fremmest autentiske, personlige og troværdige. Og potentielle kunder husker langt bedre en optaget kundeudtalelse end en kundeudtalelse på skrift.

• content
  • videoproduktion