Nu får Harboøre en spritny og moderne Aldi

Fredag d. 11. november slår Aldi dørene op til en stor, ny butik i Harboøre. Kunderne kan glæde sig til en moderne butik med masser af lys og mere bæredygtige løsninger – og naturligvis en masse stærke åbningstilbud. Åbningen fejres med gratis kaffe og croissanter, uddeling af smagsprøver, goodiebags med varer og tale fra viceborgmester Lone Pilgaard Sørensen.

Den nye butik har samme adresse som den gamle Aldi-butik på Lemvigvej 11 i Harboøre. Her kan både faste og nye kunder gå på opdagelse i den 1200 kvm store butik og fylde indkøbskurven med masser af gode hverdagsvarer til skarpe priser.

Grønne løsninger og forbedrede kundeforhold
Et solcelleanlæg på taget af den nye butik leverer grøn strøm til butikken. På solrige dage kan solcellerne producere mere strøm end butikken forbruger, men den overskydende strøm går ikke til spilde. Solcelleanlægget leverer nemlig også strøm til fire elbil-ladere på parkeringspladsen, som kunderne kan benytte, mens de handler.

Distriktschef Thomas Korsgaard ser frem til indvie den nye Aldi i Harboøre:

”Den nye butik er et pragteksemplar på ’Det nye Aldi’. I butikken er der masser af lys, brede gange og flere kvadratmeter til at præsentere varerne. Udendørsfaciliteterne er også opgraderet i form af en større og mere kundevenlig parkeringsplads samt hele fire el-ladestandere, som skal imødekomme Harboøres mange turister.”

Lokal butikschef mærker tydelig interesse
Butikschef Helle Henriksen er opvokset i Harboøre, hvor hun også startede sin Aldi-rejse. Efter 8 år i Aldi kender hun de lokale kunder rigtig godt og oplever stor interesse op til åbningsdagen:

”Jeg får dagligt spørgsmål til åbningen af vores nye Aldi. Det gør mig glad og stolt at kunne åbne en større og mere moderne butik, hvor der er mere plads til kunderne”, lyder det fra Helle, der glæder sig til at byde både faste og nye kunder velkommen.

Åbningsfest med croissanter, goodiebags, smagsprøver og konkurrence
Der bliver festlig stemning, højt humør og åbningstale fra viceborgmester Lone Piilgaard Sørensen (A) på åbningsdagen den 11. november. Til de morgenfriske serveres kaffe og friskbagte croissanter allerede fra kl. 7:30. Den officielle åbning med taler og snoreklip er kl. 8.00, og kl. 12 - 17 byder Aldi på smagsprøver fra Aldis egne varer til både børn og voksne. Derudover kan de første 150 kunder, der handler i Harboøres nye Aldi, få en gratis goodiebag med varer til samlet værdi af 150 kr.

I tre uger fra åbningsdagen kan kunderne nyde godt af en række attraktive åbningstilbud, og deltage i en konkurrence om at ’tømme butikken’ på to minutter. For at deltage i konkurrencen skal man skrive navn og telefonnummer på sin bon og lægge den i konkurrencekassen, der er placeret ved udgangen.

Vinder af B.T.’s pristjek
Den 4. juli 2022 kårede dagbladet B.T. Aldi som den billigste discountkæde i Danmark. B.T.’s pristjek viste, at Aldi havde den billigste kurv på testdagen blandt de 6 discountkæder, der var med i pristjekket, hvor 23 gængse dagligvarer blev pristjekket.

Fakta om Aldi i Harboøre

Adresse: Lemvigvej 11, 7673 Harboøre

Åbningstider: Kl. 8:00 – 21:00

Størrelse: 1200 m² med 70 parkeringspladser og fire ladere til elbiler

Fakta om Aldi Danmark

Aldi Danmark åbnede sin første butik i 1977 og var den første discountkæde i Danmark. I dag er der 190 Aldi-butikker over hele landet og ca. 2.800 medarbejdere. Grundtanken i Aldi er at tilbyde et nøje udvalgt sortiment af dagligvarer i god kvalitet til den lavest mulige pris. For at styrke Aldis position i Danmark og imødekomme kundens behov i dag og i fremtiden har Aldi Danmark siden 2018 arbejdet målrettet på at modernisere og udvide butiksnettet samt tilpasse varesortimentet med bl.a. flere kendte brands kombineret med stærke private label produkter og et større fokus på bæredygtighed og økologi. Aldi Danmarks fortsatte udvikling og vækst bygger på et solidt fundament i Aldi Nord gruppen, som er repræsenteret i ni europæiske lande og beskæftiger flere end 80.000 ansatte.

• Detailhandel

• butiksåbning
  • det nye aldi
  • aldi
  • ny butik

Aldi Danmark åbnede sin første butik i 1977 og var den første discountkæde i Danmark. I dag er der 190 Aldi-butikker over hele landet og ca. 2.800 medarbejdere. Grundtanken i Aldi er at tilbyde et nøje udvalgt sortiment af dagligvarer i god kvalitet til den lavest mulige pris. For at styrke Aldi’s position i Danmark og imødekomme kundens behov i dag og i fremtiden har Aldi Danmark siden 2018 arbejdet målrettet på at modernisere og udvide butiksnettet samt tilpasse varesortimentet med bl.a. flere kendte brands kombineret med stærke private label produkter og et større fokus på bæredygtighed og økologi. Aldi Danmarks fortsatte udvikling og vækst bygger på et solidt fundament i Aldi Nord gruppen, som er repræsenteret i ni europæiske lande og beskæftiger flere end 80.000 ansatte.

Louise Wendelbo

Pressekontakt Kommunikationschef PR- og Kommunikation +45 28 44 77 56