Ny, større og moderne Aldi åbner i Middelfart den 10. december

Der er fart på hos Aldi. Den 10. december slår dagligvarekæden endnu engang dørene op til en ny og flot butik. Denne gang er det den fynske købstad Middelfart, der bliver beriget med en topmoderne Aldi-butik. Dagen fejres med borgmesterbesøg, gratis croissanter til de morgenfriske, særtilbud, en ’tøm-butikken-på-to-minutter”-konkurrence og ikke mindst med et besøg af selveste julemanden.

Dagligvarekæden Aldi er i fuld gang med at åbne nye butikker i hele landet for at komme et skridt tættere på ’Det nye Aldi’. Nu er det kunderne i Middelfart som kan se frem til at fylde indkøbsposerne i en ny og moderne Aldi-butik, som genåbner på Odensevej 77.

Aldi-butikken bliver både større, lysere og mere moderne end sin forgænger på adressen.

Dagligvarekæden har opkøbt de to bagvedliggende grunde bag den oprindelige Aldi-butik. Det har givet mere plads med bredere gange og et generelt mere indkøbsvenligt butiksdesign.

Distriktschef Andri Halldorsson glæder sig til at byde kunderne velkommen i en ny og komplet forvandlet butik:

Den nye Aldi-butik vil have et stort fokus på friske varer, som også er det første kunderne møder, når de træder ind i butikken. Og som altid vil der være nybagt bake-off tre gange om dagen.

Samme servicemindede personale

Den midlertidige Aldi-butik i Middelfart på Fynsvej 19 lukker den 7. december, hvor der de sidste to dage vil være 30 % på alle varer i butikken. Personalet fra Fynsvej rykker med over i den nye Aldi-butik, hvor de sammen med butikschef Mohammad Al Asadi ser frem til at få deres daglige gang i nye, forbedrede rammer:

”Vores kunder kan se frem til det samme, velkendte personale, og vi er topklar til at starte butikken op sammen og give byens borgere og besøgende en markant bedre indkøbsoplevelse end det, de har været vant til i vores gamle butik, ”fortæller butikschefen.

Åbningsfest med julemand og gratis goodiebags

Vil man være en af de første til at besøge den nye Aldi på Odensevej 77, er butikken åben fra fredag den 10. december kl. 8:00. Som altid, når Aldi slår dørene op til en ny butik, vil åbningsdagen være en festdag. For at sikre, at alle kommer i julestemning, kommer selveste julemanden på besøg fra kl. 14:00 – 18:00 og uddeler juleslik til de besøgende børn.

Fra kl. 7:30 byder Aldi på gratis, friskbagte croissanter til de morgenfriske, og de første 100 kunder, som handler i butikken, får en gratis goodiebag med hjem. Ved åbningen får butikken også besøg af Borgmester Johannes Lundsfryd Jensen (S).

Grøn parkeringsplads og solceller

Butikkens parkeringsplads har også fået et løft – den er blevet både større og omgivet af træer og en lav bøgehæk. Samtidig er der etableret forbindelse til stien på det tidligere jernbaneterræn, der gør det lettere for gående og cyklister at besøge butikken.

Den nye butik har solceller på taget, som leverer grøn strøm til butikken. På solrige dage kan solcelleanlægget producere mere strøm, end butikken forbruger, men den overskydende strøm går ikke til spilde. Solcelleanlægget leverer nemlig også strøm til to elbil-ladere på parkeringspladsen, som kunderne kan benytte, mens de handler.

Konkurrence: Tøm butikken på to minutter

I tre uger efter åbningsdagen vil der desuden være en række attraktive åbningstilbud, og alle kunder kan deltage i en ’tøm-butikken-på-to-minutter”-konkurrence. For at deltage i konkurrencen skal kunderne skrive navn og telefonnummer på deres bon og lægge den i konkurrencekassen, der er placeret ved udgangen.

Fakta om Aldi i Middelfart

Adresse: Odensevej 77, 5500 Middelfart

Åbningstider: Kl. 8:00 – 21:00

Størrelse: 1200 m² med 79 parkeringspladser og to ladere til elbiler

• Detailhandel

• aldi
  • indkøbsoplevelse
  • ny butik
  • butiksåbning
  • det nye aldi

• Syddanmark

Aldi Danmark åbnede sin første butik i 1977 og var den første discountkæde i Danmark. I dag er der 188 Aldi-butikker over hele landet og ca. 2.800 medarbejdere. Grundtanken i Aldi er at tilbyde et nøje udvalgt sortiment af dagligvarer i god kvalitet til den lavest mulige pris. For at styrke Aldi’s position i Danmark og imødekomme kundens behov i dag og i fremtiden har Aldi Danmark siden 2018 arbejdet målrettet på at modernisere og udvide butiksnettet samt tilpasse varesortimentet med bl.a. flere kendte brands kombineret med stærke private label produkter og et større fokus på bæredygtighed og økologi. Aldi Danmarks fortsatte udvikling og vækst bygger på et solidt fundament i Aldi Nord gruppen, som er repræsenteret i ni europæiske lande og beskæftiger flere and 77.000 ansatte.

Louise Wendelbo

Pressekontakt Kommunikationschef PR- og Kommunikation +45 28 44 77 56