Alfa Romeo Giulia Evoluzione

Spar 69.000 kr. med den nye Giulia Evoluzione

Den nye kampagnemodel Alfa Romeo Giulia Evoluzione bringer køreglæde, komfort og sikkerhed sammen i et. Tilmed til en skarp pris, hvor man sparer 69.000 kr.

Den nyeste variant af den Alfa Romeo Giulia er på vej. Der er tale om kampagnemodellen Giulia Evoluzione, der er baseret på en Giulia Sprint. Det vil sige, at den kommer med en benzinmotor på 2 liter, der yder 200 beredvillige hk. Motoren er kombineret med en 8-trins automatisk gearkasse, der sammen med det præcise styretøj sikrer den køreglæde, som er modellens kendetegn.

Udover den i forvejen ganske lange liste over standardudstyr fra Sprint har Evoluzione ekstra standardudstyr til en værdi af 49.000 kr. Til trods for det er prisen sat 20.000 kr. ned i forhold til Giulia Sprint, og dermed kan man i alt spare 69.000 kr. på den velkørende og veludstyrede sedan med italienske linjer.

Ekstra udstyr – lavere pris

Den store pakke med ekstraudstyr forhøjer køreglæden og komforten ved Evoluzione. Det omfatter tonede ruder, splitbagsæde (40/20/40), adaptiv fartpilot, gearskifte-paddles bag rattet, 19’’ alufælge med RunFlat-dæk, opgraderede bremser og røde bremsekalibre.

Desuden har den altså al standardudstyret fra Giulia Sprint, hvilket omfatter bl.a. 8,8’’ Alfa Connect multi-touchskærm med Uconnect LIVE, ALFA DNA-vælger med 3 køreprogrammer, Apple CarPlay, 7’’ TFT-farvedisplay i instrumentgruppen, 6-vejs justérbare elektriske forsæder med memory for fører, 25W Bi-Xenon-forlygter, LED-kørelys og -baglygter, lys- og regnsensor, parkeringspakke (med parkeringssensor for og bag samt bakkamera) og assistentpakke (med automatisk fjernlys-assistent, automatisk nedblændelige bak- og sidespejle, blindvinkelalarm med automatisk aktiv vognbaneassistent og skiltegenkendelse samt træthedsovervågning).

Prisen for Alfa Romeo Giulia Evoluzione er 449.990 kr. og den kan opleves hos forhandlere fra slutningen af november.

Emner

Siden starten i Milano i 1910 har Alfa Romeo designet og fremstillet nogle af de mest stilfulde og eksklusive biler i bilhistorien. Denne tradition lever videre i dag, hvor Alfa Romeo fortsætter med at have en unik og innovativ tilgang til design af biler i premiumklassen.

Performance, lidenskab og design er grundpillerne i Alfa Romeo, som med smukke linjer forener mærkets rene og originale ånd samt motorsporthistorie. Efter mere end 30 års fravær fra F1 motorsport er Alfa Romeo tilbage i motorsportens elite med Alfa Romeo Sauber F1-team.

Alfa Romeo er en del af FCA, FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES, som designer, udvikler, fremstiller og sælger køretøjer og relaterede dele, tjenester og produktionssystemer over hele verden. Koncernen driver 102 produktionsfaciliteter og 46 R&D-centre samt er til stedet igennem forhandlere og distributører i mere end 135 lande.

FCAs bilmærker omfatter Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, FIAT, FIAT Professional, Jeep, Lancia, Ram og Maserati. Koncernens forretninger omfatter også Mopar (automobildele og service), Comau (produktionssystemer) og Teksid (jern og støbegods).

Hanne Langsig Sørensen

Pressekontakt Head of Group PR 21725172