Gå til indhold
Anthony Hopkins i sin Oscar-vindende rolle i The Father er en af filmene, der vil være tilgængelige på den nye streamingtjeneste byNonStop

Allente lancerer streamingtjeneste med kvalitetsfilm fra NonStop Entertainment

Allente og NonStop Entertainment lancerer i dag den nye streamingtjeneste by Nonstop. Her vil filmelskere finde et udvalg af de film fra øverste hylde, der er blevet forbundet med NonStop Entertainment. I udvalget er der både bredde og spidskompetence samt enkelte Oscarnomineringer.

NonStop Entertainment har gjort sig bemærket som en distributør af kvalitetsfilm, der gør indtryk – uanset om det drejer sig om prisvindende dramaer, intelligente gyserfilm, relevante dokumentarer eller håndplukkede klassikere, som alle filmelskere må se. Blandt de aktuelle NonStop-film kan nævnes den Oscarnominerede "Lærerværelset" og A24's nye storfilm "A different man" med Sebastian Stan, samt vinderen af hovedprisen for Bedste nordiske film ved Göteborgs filmfestival: "Mother, Couch" med Ewan McGregor, instrueret af Niclas Larsson og baseret på Jerker Virdborgs roman.

Nu lancerer tv- og streamingdistributøren Allente og NonStop Entertainment streamingtjenesten byNonStop, som vil være tilgængelig hos Allente i Sverige, Norge, Danmark og Finland. Ved lanceringen vil byNonStop indeholde en kurateret katalog af højtklassige film som ”Lost Highway”, ”The Capote Tapes” og ”Dagen i morgen”. Filmkataloget vil blive opdateret hver uge for at tilbyde nye film til weekenden.

"Vi hos Allente, og i den grad mig selv, har længe set frem til et samarbejde med NonStop Entertainment, og endelig blev timingen rigtig. Med det nye produkt byNonStop tager vi skridtet ind i en verden af uopslidelige filmklassikere og moderne mesterværker, med et udvalg skræddersyet til den kræsne filmelsker. Denne eksklusive tjeneste tilbyder et specifikt udvalg af film af højeste kvalitet inden for tre forskellige nicher: independent-film, dokumentar- og genrefilm. Vi er mere end stolte over sammen med NonStop Entertainment at kunne tilbyde Allentes kunder adgang til dette spændende bibliotek af prisbelønnede film, og ser frem til at tage alle, der ønsker det, med på en rejse gennem filmens vidunderlige verden," siger Michael Bärlin, Chief Content Officer hos Allente.

"Det er utroligt spændende at endelig lancere vores egen streamingtjeneste, der tager udgangspunkt i vores brede og dybe katalog af festivalvindere, Oscar-perler, klassikere, verdensklasse-dokumentarer og nøje udvalgte genrefilm, og at gøre det sammen med en professionel og innovativ spiller i verdensklasse som Allente," siger Jakob Abrahamsson, CEO hos NonStop Entertainment AB.

Indholdet fra byNonStop vil fra den 2. april indgå i alle parabol- og fibertv-pakker fra Allente. For Allente Stream-kunder med Flex-pakker vil byNonStop være inkluderet i en valgfri streamingpakke sammen med Moonbug, Mezzo, Love Nature og BBC Nordic+.

Om NonStop Entertainment

NonStop Entertainment har siden lanceringen i 1998 etableret sig som førende nordisk distributør af nøje udvalgte film, der efterlader et indtryk og skaber samtaler, og har en katalog af indie- og kvalitetsfilm fra hele verden. NonStop Entertainment er desuden regionens største distributør af både filmklassikere og internationale spillefilmsdokumentarer.

Om Allente

Allente er en nordisk TV-distributør, der tilbyder TV-løsninger af høj kvalitet via satellit og streaming, til 1 million kunder i Danmark, Sverige, Norge og Finland. Vores kunder kan nyde TV-underholdningen på alle deres skærme - når og hvor de vil. Virksomheden blev grundlagt 5. maj 2020, som en fusion mellem Canal Digital og Viasat Consumer, har hovedkontor i Oslo og Stockholm og ledes af Jonas Gustafsson. Virksomheden er ejet 50/50 af Telenor Group og Viaplay Group.

Sofia Dahlén

Press Manager NonStop Entertainment +46 76 282 7125

Pressekontakt Kommunikationschef +46736992665

Allente er en nordisk TV-distributør, der tilbyder TV- og streamingløsninger af høj kvalitet via streaming og satellit, til 1 million kunder i Danmark, Sverige, Norge og Finland. Virksomheden blev grundlagt 5. maj 2020, som en fusion mellem Canal Digital og Viasat Consumer, har hovedkontor i Oslo og Stockholm og ledes af Jonas Gustafsson. Virksomheden er ejet 50/50 af Telenor Group og Viaplay Group.

Strandlodsvej 30, 1.
2300 København