"The Villbergs Chronicles" på OUTflix hos Allente

Allente tilføjer nu store mængder nyt indhold

Den nordiske tv- og streamingudbyder Allente lancerer nu en stor mængde nyt indhold. Fra tidligere annonceret børneindhold fra Moonbug til musik og dans på Mezzo og HBTQI-indhold på OUTflix.

Når Allente tilføjer nyt indhold til sit tv- og streamingudbud, drejer det sig ofte om indhold fra de store nordiske og globale aktører. Men denne gang ønskede holdet bag indholdsporteføljen at teste en ny tilgang til indhold.

”Vi modtager ofte henvendelser fra mindre aktører med meget spændende indhold, som vi ikke rigtig når at tage os af. Derfor besluttede vi os for at prøve noget nyt og inviterede en stor mængde indholdsleverandører til en såkaldt 'Pitch Week', hvor de fik mulighed for at præsentere deres indhold for os,” fortæller Michael Bärlin, Chief Content Officer hos Allente.

Allentes Pitch Week viste sig at være et succesfuldt initiativ, og virksomheden er nu klar til at lancere en stor mængde nyt indhold.

”Når vi nu lancerer alt lige fra populært børneindhold til klassisk musik og HBTQI-relateret indhold, er det med stor glæde, da vi virkelig udvider vores indholdsportefølje. Vi håber, at både eksisterende og nye kunder vil værdsætte muligheden for at nyde storslåede serier, fantastiske musikarrangementer og de animerede venner fra Moonbug,” fortsætter Michael Bärlin.

Her dykker vi ned i alt det nye indhold hos Allente: Mezzo, OUTflix, Love Nature og Moonbug.

Mezzo med specialudsendelser til det nordiske publikum

Klassiske musikfestivaler fra hele Europa, jazzbegivenheder og koncerter fra blandt andre operaen i Paris, La Scala i Milano og New Yorks Metropolitan Opera. For dem, der elsker verdensklasse musik og dans, er Mezzo et velkomment tilføjelse. Indholdet bliver lanceret hos Allente i både Sverige, Norge, Danmark og Finland.

I forbindelse med lanceringen vil kanalen Mezzo Live også i løbet af foråret vise specialudsendelser til det nordiske publikum, som Oslos Filharmoniker dirigeret af Klaus Mäkelä, Mikael Karlssons opera Melancholia med Anne Sofie von Otter fra den svenske Kongelige Opera, og koreografen Alexander Ekman fra Göteborgsoperan.

”Vi er utroligt glade for at kunne tilbyde vores seere det bedste inden for klassisk musik og scenekunst fra nogle af verdens mest prestigefyldte scener. Med lanceringen af Mezzo tager vi skridtet mod at tilbyde en komplet og alsidig oplevelse for alle, der elsker kunst og kultur,” siger Michael Bärlin.

Kanalen Mezzo Live er fra 18. marts inkluderet i pakkerne Standard og derover for både parabol- og fiber-tv-kunder.

For Allente Stream-kunder med Flex-pakker er streamingtjenesten Mezzo fra april inkluderet i en valgfri streamingpakke sammen med Moonbug, Love Nature og BBC Nordic+.

Svenske stjerner hos OUTflix

OUTflix er en international LGBT+-streamingtjeneste med en blanding af serier, dokumentarer og originale programmer lavet af og for LGBT+-fællesskabet. Stjerner inkluderer blandt andre det Malmö-baserede par Villberg i The Villbergs Chronicles, og programmer som Sew Fierce og Dr. Jackie.

”Når vi nu bliver de første i Norden til at inkludere OUTflix i vores portefølje, ved jeg, at der er mange, der jubler lidt ekstra. Ved at omfavne inklusion og mangfoldighed udvider vi ikke kun vores sortiment, men bekræfter også vores engagement i at tilbyde en platform, hvor alle historier får lov at fylde,” siger Michael Bärlin, Chief Content Officer hos Allente.

OUTflix er tilgængelig hos Allente i både Sverige, Norge, Danmark og Finland fra april. For parabol- og fiber-tv-kunder tilbydes OUTflix som en tillægspakke til en pris på 49 DKK. For Allente Stream-kunder med Flex-pakker er OUTflix inkluderet som en valgfri streamingtjeneste.

Naturprogrammer fra Love Nature nu også til streamingentusiaster

I begyndelsen af januar lancerede vi tv-kanalen Love Nature. Nu lanceres også streamingindhold fra Love Nature. Et bibliotek med dokumentarer og serier med fokus på dyr og natur fra alle verdens hjørner, for dem, der ønsker at udforske verden fra sofaen.

Love Nature-kanalen er allerede inkluderet i pakkerne Standard og derover for både parabol- og fiber-tv-kunder, men nu gør vi også streamingindholdet tilgængeligt for disse kunder i Norden.

For Allente Stream-kunder med Flex-pakker er Love Nature, både kanal og streamingindhold, inkluderet i en valgfri streamingpakke sammen med Moonbug, Mezzo fra april og BBC Nordic+.

Som tidligere annonceret: Først med den populære børnekanal Moonbug

Sidst, men absolut ikke mindst (hvis man ikke tænker på kunderne), er den tidligere annoncerede lanceringen af børnekanalen og streamingtjenesten Moonbug i både Sverige, Norge, Danmark og Finland.

Allente er de første med kanalen i Norden, hvilket betyder, at virksomheden kan tilbyde de nyeste afsnit af populære børneprogrammer som CoComelon, Blippi, Mia's Magic Playground og Little Angel.

Moonbug er inkluderet i pakkerne Standard og derover for både parabol- og fiber-tv-kunder. For Allente Stream-kunder med Flex-pakker er Moonbug inkluderet i en valgfri streamingpakke sammen med Mezzo fra april, Love Nature og BBC Nordic+.

Allente er en nordisk TV-distributør, der tilbyder TV-løsninger af høj kvalitet via satellit og streaming, til over 1 million kunder i Danmark, Sverige, Norge og Finland. Vores kunder kan nyde TV-underholdningen på alle deres skærme - når og hvor de vil. Virksomheden blev grundlagt 5. maj 2020, som en fusion mellem Canal Digital og Viasat Consumer, har hovedkontor i Oslo og Stockholm og ledes af Jonas Gustafsson. Virksomheden er ejet 50/50 af Telenor Group og Viaplay Group.

Pressekontakt Kommunikationschef +46736992665

Allente er en nordisk TV-distributør, der tilbyder TV- og streamingløsninger af høj kvalitet via streaming og satellit, til 1 million kunder i Danmark, Sverige, Norge og Finland. Virksomheden blev grundlagt 5. maj 2020, som en fusion mellem Canal Digital og Viasat Consumer, har hovedkontor i Oslo og Stockholm og ledes af Jonas Gustafsson. Virksomheden er ejet 50/50 af Telenor Group og Viaplay Group.

Strandlodsvej 30, 1.
2300 København