LG Smart TV-app til kunder hos Allente

LG Smart TV-app til kunder hos Allente

Den nordiske TV-distributør Allente lancerer nu sin app til LG Smart TV-apparater. Appen kan downloades i Danmark, Finland, Norge og Sverige.

Midt i september lancerede Allente en app til brugere af Android TV, og med lanceringen af den nye LG Smart TV-app fortsætter bestræbelsen på at gøre Allente tilgængelig på alle de platforme, kunderne bruger.

“Med lanceringen af vores app til LG Smart TV-apparater er vi nu et skridt tættere på at kunne tilbyde vores underholdningsunivers på alle de platforme, vores kunder efterspørger. LG er kendt for deres brugerorienterede innovationer, og når vi nu kan tilbyde vores tjenester på LG storskærme, understreger det vores fælles fokus på brugeroplevelse”, siger Mahmoud Mustapha, Chief Commercial Officer i Allente.

“Vi er glade for at kunne byde Allente velkommen til LG webOS Smart TV. Vi ser hele tiden på måder, hvorpå vi kan forbedre vores tilbud til det nordiske marked, og den nye app er endnu et vigtigt skridt på denne rejse. Det nordiske marked for streamingtjenester er blandt verdens mest modne, og sammen med Allente hjælper vi gerne forbrugerne med at finde underholdning uden behov for en TV-boks”, siger Jonas Markén, Smart TV Manager hos LG Electronics Nordic.

I lighed med den nyligt lancerede Allente Android TV-app er Allente LG Smart TV-appen frigivet i en betaversion og er i øjeblikket tilgængelig for LG TV-modellerne fra 2018-2022. Inden længe vil flere funktioner blive tilføjet, såsom indlejret indhold fra streamingtjenester, søgning og TVOD, hvilket betyder leje og køb af indhold.

Den aktuelle LG Smart TV-app indeholder blandt andet funktioner som live-TV, ugentlige arkiver, Start forfra for at se et program fra begyndelsen, og en programguide med mulighed for at overskue kommende programmer uden at forlade det nuværende.

Allente er en nordisk TV-distributør, der tilbyder TV-løsninger af høj kvalitet via satellit og streaming, til over 1 million kunder i Danmark, Sverige, Norge og Finland. Vores kunder kan nyde TV-underholdningen på alle deres skærme - når og hvor de vil. Virksomheden blev grundlagt 5. maj 2020, som en fusion mellem Canal Digital og Viasat Consumer, har hovedkontor i Oslo og Stockholm og ledes af Jonas Gustafsson. Virksomheden er ejet 50/50 af Telenor Group og Viaplay Group.

Pressekontakt Kommunikationschef +46736992665

Allente er en nordisk TV-distributør, der tilbyder TV- og streamingløsninger af høj kvalitet via streaming og satellit, til 1 million kunder i Danmark, Sverige, Norge og Finland. Virksomheden blev grundlagt 5. maj 2020, som en fusion mellem Canal Digital og Viasat Consumer, har hovedkontor i Oslo og Stockholm og ledes af Jonas Gustafsson. Virksomheden er ejet 50/50 af Telenor Group og Viaplay Group.

Strandlodsvej 30, 1.
2300 København