Aller Mad og nemlig.com rækker ud til danske kvinder med relevant indhold

Formål:

nemlig.com har – siden begyndelsen i 2010 – skabt et 100 % fleksibelt onlinesupermarked, der gør hverdagen lettere for danskerne. Aldrig længere væk end computeren, smartphone eller tablet og tilgængeligt 365 dage om året.

I august 2018 lancerede nemlig.com et nyt koncept i form af Danmarks mest fleksible måltidskasse, der skulle gøre det enkelt, nemt og sjovt at bestille en måltidskasse – helt uden binding.

nemlig.com ønskede at positionere sig stærkt på markedet for måltidskasser samt skabe stor opmærksomhed og øget kendskab til måltidskasserne. Og for at engagere nye kunder, som ønskede at spare tid på madplanlægning og indkøb, valgte nemlig.com Aller Mediesalg og Aller Mad som partnere.

Målgruppen for kampagnen var primært kvinder i alle aldre og i alle familieformer, som ønskede en nemmere måde at lave inspirerende og lækre måltider på i en travl hverdag.

Løsning:

Aller Mad leverer indhold til SPIS BEDRE, spisbedre.dk, femina, Mad & Bolig Gourmet, SØNDAG, Ude og Hjemme og Familie Journal – og de kender danskernes madvaner indgående og ved, hvad der får deres tænder til at løbe i vand, hvad enten læserne bor i Holstebro, Højby eller i hovedstaden.

Aller Mad dækker med andre ord madområdet bredt med medier, der henvender sig til alle målgrupper, og derfor var Aller Mad også det perfekte match for nemlig.com.

Til native-kampagnen blev der udvalgt tre brands, der blev skabt redaktionelt indhold til. Det var SPIS BEDRE (spisbedre.dk), Mad & Bolig (mainlifestyle.dk) og femina. Kampagnen bestod af 12 artikler, otte Instagram-stories og to podcast.

Resultat:

Ved hjælp af både artikler, podcast og Instagram-stories blev kampagnen en stor succes, og resultaterne oversteg målsætningerne til stor glæde for både Aller Mad og nemlig.com. Kampagnen fik aktiveret målgruppen, og det mest imponerende ved kampagnen var artiklernes effekt, som leverede 60 % flere visninger end forventet. Antal lyttere på podcast var 11 % procent højere end forventetog samtidig var der et stort antal visninger på Instagram.

Ved samarbejdet med Aller Mad fik nemlig.com en unik vidensplatform, der både er i kontakt med målgruppens ønsker og indholdets unikke fordele.

Dermed lykkedes det i høj grad for nemlig.com – gennem en kombineret strategi – at øge danskernes kendskab til måltidskasser fra nemlig.com.

Kontakt: 72 34 26 26 / mediesalg@aller.dk

• stories