Aller Media henter profil fra Google

Nikolaj Thonbo, 50, tiltræder som Head of Solution Sales i Aller Media Business pr. 1. december. Han kommer fra en stilling som Head of Acquistions i Google i Danmark.

Aller Media præsenterede i slutningen af september en ny vækststrategi med flere konkrete initiativer, der skal skabe vækst og styrke forretningen. Med den nye strategi har man bl.a. skabt en samlet salgsenhed under navnet Aller Media Business, med fokus på rådgivning og løsninger til samarbejdspartnere på tværs af brands, forretningsområder og medier.

Nikolaj Thonbo får som Head of Solution Sales en central rolle i Aller Media Business, hvor han bl.a. skal udvikle og drive innovative 360 graders løsninger på tværs af alle medieplatforme.

- I Aller Media har vi arbejdet målrettet med at skabe en enklere og mere effektiv struktur i vores salgsenhed. Med etableringen af Aller Media Business har vi nu en enhed, hvor vi kan navigere meget mere smidigt og skabe helt nye muligheder på tværs af hele produktpaletten, hvilket gør os til en stærk rådgivende partner for vores kunder, siger Ann Forup, salgsdirektør i Aller Media Business, og fortsætter:

- Som en del af Aller Media Business’ nye markedsstrategi skal Nikolaj Thonbo med sin store erfaring og stærke kompetencer inden for strukturering og optimering af salgsorganisationer samt kommercielle partnerskaber bidrage til at skabe kreative og effektfulde løsninger, der sikrer, at vi hele tiden er relevante for vores kunder, siger hun.

Nikolaj Thonbo, der tiltræder den 1. december, ser frem til at blive en del af Aller Media Business.

- De mange muligheder i mediemarkedet gør det enormt komplekst for annoncører og bureauer at identificere den optimale tilgang til kommunikations- og distributionskanaler. Jeg glæder mig derfor til at være med til at simplificere processen for vores kunder og gøre det nemmere for dem at få innovative løsninger, der skaber resultater, siger Nikolaj Thonbo og uddyber:

- Potentialet i bl.a. context-løsninger er enormt, hvor vi kan se, at efterspørgslen stiger. Det potentiale skal vi selvfølgelig formå at indfri ved at skabe kreative indholdsløsninger, der får liv på Allers platforme, men også på annoncørens egne og hos tredjepart, siger han.

Kort om Nikolaj Thonbo

Nikolaj Thonbo har arbejdet i den danske medieindustri gennem hele sin karriere, hvor han har bestridt en række forskellige roller, alle med salg og partnerskaber i fokus.

I de seneste 14 år har han været hos Google, hvor han var med til at stifte det danske kontor og opbygge salgsorganisationen fra bunden. De seneste tre år i Google har han siddet i en nord-europæisk rolle som Head of Sales & Acquisition. Før Google var Nikolaj salgschef hos TvDanmark.

Kontakt:

Ann Forup, salgsdirektør i Aller Media Business