​Aller Media henter to nye profiler til direktionen

Aller Media A/S styrker direktionen med to nye profiler, hvor Martin Tørnes pr. 1 maj tiltræder som ny CFO, mens Birgitte Hart Hasbo pr. 1. juni tiltræder som kommerciel direktør.

Birgitte Hart Hasbo, 53, tiltræder som kommerciel direktør i Aller Media pr. 1. juni. Hun kommer fra en stilling som CEO i BOLOU Fine Jewellery. Før det har hun været Sales Director Wholesale hos smykkefirmaet Ole Lynggaard, og inden da har hun haft en række ledende kommercielle roller hos Georg Jensen.

Birgitte kommer således til Aller Media med en stærk kommerciel profil og erfaring. I Aller Media får hun ansvar for det fulde kommercielle område, herunder salg til B2B og B2C, annoncesalg, abonnementssalg, løssalg, Kundeservice og Marketing.

- Aller Media er med sin unikke historie i sig selv en spændende fortælling. Det er et Danmarks-ikon, som jeg ser utroligt meget frem til at være med til at udvikle og styrke kommercielt på tværs af platforme til gavn for bl.a. vores mange brands, læsere og brugere, samt mediasamarbejdspartnere og distributører, siger Birgitte Hart Hasbo.

Martin Tørnes, 43, tiltræder som ny CFO i Aller Media den 1. maj. Martin kommer fra en stilling som CFO i Toyota Danmark, hvor han har været siden 2017. Inden da har han bl.a. været Nordic Finance Director i Fujitsu.

Martin har flere års erfaring som CFO og kommer således med en tung faglig og ledelsesmæssig ballast, ligesom han har stor erfaring fra brancher, der også arbejder aktivt og målrettet med omstilling. Som CFO får Martin ansvar for Økonomi, hvor han skal fortsætte den positive udvikling af afdelingen og processer, ligesom har får en central rolle i den videre udvikling og styrkelse af Aller Medias forretning.

- Jeg glæder mig til at blive en del af Aller Media og bidrage til den omstilling og positive udvikling, som koncernen er i, samt til at indfri de økonomiske målsætninger. Der er en enormt spændende rejse foran os, som jeg ser frem til at være en del af og være med til, at vi sammen kan opfylde det store potentiale, vi ser i forretningen, siger Martin Tørnes.

• aller media

Aller Media er i dag den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på 73% på ugeblade og 45% på magasiner. I alt læser 2,1 millioner danskere med hver måned i en af vores titler og mere end 2,5 millioner bruger et af vores digitale universer.