Aller overrækker over 4,2 mio. til Knæk Cancer

I år kunne Aller Media overrække 4.208.115 kr. fra salget af Knæk Cancer-blomsten til den fælles Knæk Cancer-kampagne ved det store liveshow på TV2. Showet blev sendt lørdag aften og indsamlede over 145 mio. kr.

145.373.818 kr. Så meget samlede danskerne ind i ved dette års store Knæk Cancer liveshow på TV2, der traditionen tro markerer afslutningen på Knæk Cancer-ugen.

På vegne af Aller Media kunne Camilla Kjems, Mediechef i Aller Media, overrække hele 4.208.115 kr. fra salget af Knæk Cancer-blomsten, hvor overskuddet hvert år går ubeskåret til Kræftens Bekæmpelse.

Det er 7. år i træk, at Aller Media er eneforhandler af den ikoniske Knæk Cancer-blomst, der har kunnet købes, der hvor Aller Medias ugeblade og magasiner forhandles. Og traditionen tro var opbakningen stor blandt danskerne.

- Igen i år har vi oplevet en enorm opbakning fra danskerne, der sammen med os har støttet denne fantastiske sag ved at købe Knæk Cancer-blomsten. Og det har en stor effekt, når vi i fællesskab gør en indsats i forhold til så alvorlige ting i tilværelsen som kræft, siger Camilla Kjems og fortsætter:

- Kræft er jo desværre en folkesygdom. Om det så er som kræftramt eller pårørende, så vil vi stort set alle få kræftsygdom ind på livet. Derfor er arbejdet med forskning og med at sikre livskvalitet for både kræftramte og pårørende så vigtig. Vi er enormt stolte af at kunne støtte denne gode sag.
Bidrager til bedre liv

Aller Media har en strategi om at bidrage til vækst og bedre liv, bl.a. gennem positive oplevelser og givende fællesskaber sammen med læsere, kunder, samarbejdspartnere og brugere. Derfor er bidraget til Knæk Cancer-kampagnen også et fast, årligt og vigtigt tiltag for Aller.

- Målet med Knæk Cancer og Kræftens Bekæmpelses store arbejde er, at færre får kræft, flere overlever og flere får et bedre liv efter sygdommen. I Aller er vi utroligt stolte over, at vi kan bidrage til det arbejde sammen med danskerne, siger Lars Sander Matjeka, adm. direktør i Aller Media, og fortsætter:

- Det er fantastisk at opleve, hvordan vi i fællesskab med forhandlere, kiosker, butikker, medarbejderne i Aller og alle de danskere, der køber Knæk Cancer-blomsten, sammen kan yde et stort bidrag i dette vigtige arbejde, siger han.

Langt størstedelen af dette års beløb fra Aller Media kommer fra salget af Knæk Cancer-blomsten, men medarbejderne i Aller Media står også for egne medarbejderinitiativer, der bidrager til det samlede beløb. I år er beløbet fra Allers medarbejdere landet på 63.894 kr.

• Medier, kommunikation

• tv2