Jeppe Veddinge ny CEO i OTW

Den 1. oktober tiltræder Jeppe Veddinge som CEO for contentbureauet OTW, der er ejet af Aller Media A/S. Jeppe kommer fra en stilling som Vice President i OTW.

Jeppe Veddinge, 48, tiltræder pr. 1. oktober som CEO for OTW i Danmark, hvor han afløser Heine Jørgensen, der som planlagt stopper som interim CEO.

Jeppe skifter internt fra en stilling som Vice President i OTW. Han kom til OTW i 2019 i en stilling som udviklingsdirektør, efter bl.a. at have været Director i RadiusCPH og før det partner i Geelmuyden Kiese.

I OTW ser Jeppe Veddinge sammen med teamet frem imod at tage fat på de opgaver og muligheder, der ligger for. Og opdraget er ifølge Jeppe Veddinge klart. Der skal igen sorte tal på bunden, og det skal ske gennem en fokusering af forretningen.

”Vi har ét succeskriterie for næste regnskabsår, og det er sorte tal. Den slags øvelse er jo i princippet ret simpel: Vi skal nedbringe faste omkostninger og øge vores indtægter. Og i den strategi, vi har lagt, adresserer vi begge behov med samme udgangspunkt. Vi skal tilbage til kernen af, hvad OTW står for, historiefortællingen,” siger Jeppe Veddinge.

Det betyder, at arbejdet med både kernekompetencer og kernekunder bliver omdrejningspunkt i samspil med de potentialer, der ligger i at være en del af en mediekoncern som Aller Media. Om det siger Jeppe Veddinge:

”Vi vil gå mere målrettet til værks i forhold til vores kundebase. Vi har en kæmpe styrke blandt medlemsorganisationer i bred forstand. Jeg tror ikke, der findes andre bureauer i landet, som kan fremvise en kundeliste, der er så rig på fagforeninger, interesseorganisationer, branchefælleskaber og idrætsorganisationer. Dét er vi stolte af, og al den viden og erfaring, det giver os, skal vores kunder – eksisterende som nye – mærke endnu mere til,” siger han og fortsætter:

”Samtidig med, at vi målretter vores arbejde med vores kunder, skal vi også skrue op for den volumenknap, vi har ved at være en del af et stort mediehus som Aller Media. For det giver os adgang til en masse original indsigt, viden og erfaring omkring de målgrupper, som Aller Media kommunikerer med på tværs af husets mange kanaler samt formater som podcasts og events. Og vi skal være meget mere aktive og opsøgende i forhold til at lade al den indsigt komme vores kunder til gode,” slutter han.

• Medier, kommunikation

• otw a/s
  • otw
  • aller media

Aller Media er i dag den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på 70% på ugeblade og 43% på magasiner. I alt læser 1,8 millioner danskere med hver måned i mindst en af vores titler og mere end 2,1 millioner bruger et af vores digitale universer.

Aller Media A/S er en del af Aller A/S og har søstervirksomheder i Sverige, Norge og Finland.