​Ny chefredaktør på Vi Unge

Pr. 1. oktober tiltræder Nikita Hoffmann Andersen, 25, som ny chefredaktør på Vi Unge.

Efter otte år som chefredaktør på Vi Unge overlader Julie Isen nu roret og ansvaret for den unge målgruppe til Nikita Hoffmann Andersen. Julie Isen fortsætter som Digital Sub-Editor på BILLED-BLADET.

Nikita Hoffmann Andersen er hentet fra egne rækker, hvor hun kommer fra en stilling som digitalredaktør på ELLE, hvilket hun vil fortsætte som sideløbende med sin nye stilling indtil den 1. januar 2021, hvor Ida Wendelboe bliver ny digitalredaktør på ELLE.

- Jeg er overbevist om, at Nikita er den rette person til fortsat at sikre, at Vi Unge føres ind i en ny tid, hvor print stadig vil fylde, selvom ungdommens forlængede arm er en smartphone, og hvor emner som miljø og bæredygtighed, sexisme, køn og diversitet – og ikke mindst identitet, vil spille en hovedrolle, siger Cecilie Ingdal, mediechef på Aller Trend, og fortsætter:

- Jeg vil i samme ombæring også gerne takke Julie for hendes store indsats på Vi Unge. Sammen med Vi Unge-redaktionen har hun gennem årene været med til at gøre en stor forskel for mange unge piger, og hun forlader Vi Unge, netop som læsertallet har opnået nye højder med en vækst på 10.000 læsere ift. sidste år – og det højeste siden 2016, slutter Cecilie Ingdal.

• mode
  • ungdom
  • elle
  • billed-bladet
  • vi unge
  • cecilie ingdal
  • aller trend
  • ny chefredaktør
  • ny digitalredaktør
  • nikita hoffmann andersen
  • julie isen
  • ida wendelboe
  • aller media

Aller Media er i dag den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på ugeblade på 71 % og ca. 800.000 magasinlæsere. I alt læser 2,1 millioner danskere med hver måned i en af vores titler og mere end 2,5 millioner bruger et af vores digitale universer.