Amadeus udvikler NDC-X-program for at fremme innovation i rejsebranchen

Amadeus udvikler NDC-X-program for at fremme innovation i rejsebranchen

Rejsebranchen er i stadig forandring og bevæger sig hen mod øget personificering. Nye markedsførings- og salgsteknologier driver nye typer af indtjening og forretningsmuligheder, samtidig med at rejsende forventer, at varemærkerne ”kender dem” og tilpasser deres tilbud derefter. Det er med baggrund i dette, at Amadeus udvikler NDC-X, et dedikeret program til industrialisering af NDC (New Distribution Capability), hvilket giver muligheder for alle aktører i rejsebranchen.

NDC, udviklet af IATA, er en XML-baseret standard til dataoverføring, som vil gøre det muligt for rejseselskaber – alt fra flyselskaber til rejsebureauer – at udvikle salget og distributionen af rejser.

NDC-X programmet vil samle eksperter fra hele Amadeus og vil fokusere på praktiske anvendelsesområder og virkelige behov gennem en ”test and learn”-metode for at kunne forbedre kapaciteten i branchen. Amadeus har været aktivt engageret i NDC fra starten, og programmet er en fortsættelse af tidligere digitaliseringsarbejde og optimering af kommercielle muligheder for NDC.

- Vi er i en kritisk situation så vidt angår udviklingen af standarden og branchens evne til at håndtere den, siger Gianni Pisanello, VP, NDC-X program. For at NDC skal komme op i tempo, er det nødvendigt at skabe en rigtig standard, ikke kun for selve protokollen, men også for, hvor den skal implementeres. Vi har også brug for at sikre, at den opfylder rejsesælgernes krav, og at den har de rigtige forudsætninger for at fremme investeringer. Med NDC-X programmet sørger vi for, at NDC fungerer for alle rejsebranchens aktører.

- NDC-X er en strategisk prioritering for Amadeus. Vi tilstræber at danne grobund for bedre rejser for de rejsende ved at benytte teknologi på den mest optimale måde, og dette omfattende program vil levere netop det til vores rejsesælgere- og flyselskabskunder, siger Jesper Söderström, General Manager i Amadeus Scandinavia. Vi allokerer de rigtige ressourcer og har udpeget en stærk leder med stor brancheerfaring til at lede programmet succesrigt.

Amadeus er en teknisk innovatør, som forbinder hele rejsebranchens økosystem – rejseleverandører, sælgere af rejser og de rejsende selv – igennem hele rejsens stadier.

Vi har mere end 15,000 ansatte, dedikeret til at servicere vores kunder og rejsende over hele verdenen. Vi har over 70 kommersielle organisationer i mere end 190 lande.

Vores hovedkontor ligger i Madrid, Spanien; vores forsknings-, udviklings- og produktcenter ligger i Nice, Frankrig; vores driftscenter ligger i Tyskland.

Oldenburg Allé 3. 1tv.
2630 Taastrup