Gå til indhold
Ny undersøgelse viser, hvordan virksomheder kan forbedre deres ROI på forretningsrejser

Pressemeddelelse -

I mange virksomheder, uanset størrelse og branche, prioriterer man forretningsrejser højt, fordi det giver mulighed for at mødes ansigt til ansigt. Men rejser medfører store omkostninger, og virksomhederne er derfor nødt til at kvantificere værdien af rejserne for at sikre sig, at både virksomheden og de rejsende får så meget som muligt ud af investeringen.

Undersøgelsen Managing Every Mile, foretaget af The London School of Economics and Political Science (LSE) på foranledning af Amadeus, viser, hvordan virksomhederne kan håndtere Travel & Expense (T&E) på en mere strategisk måde. Det kan f.eks. gøres ved at etablere en omfattende ramme for, hvordan værdien af forretningsrejserne kan maksimeres for såvel virksomheden som den rejsende.

Managing Every Mile bygger på svar fra senior-beslutningstagere i internationale selskaber og viser, at det ved hjælp af en proaktiv håndtering af T&E og brug af best practices samt automatiseret teknologi er muligt for virksomhederne at reducere omkostningerne, øge medarbejdertilfredsheden og håndtere hver enkelt forretningsrejse på den bedst mulige måde.

– Selv om der ikke findes én løsning, der passer til alle, viser undersøgelsen, at der er flere muligheder for at øge ROI på grundlag af T&E-håndteringen, ikke mindst ved at gøre mere brug af teknologien, siger Arlene Coyle, CCO Corporate Solution Sales and Marketing of Business Travel hos Amadeus.

Rapporten indeholder følgende anbefalinger:

T&E-programmet skal ligge på linje med virksomhedens strategiske prioriteringer: Seks strategiske prioriteringer koblet til udgiftshåndtering inden for T&E blev identificeret: tilvækst, omkostningsminimering, operativ effektivitet, medarbejdernes produktivitet, risikoeliminering og informations- og analysehåndtering. Prioriteringerne reflekterede i en vis udstrækning funktionelle roller, men beslutningstagerne var enige om, at virksomheden kun kan få mest muligt ud af sine investeringer i forretningsrejser, når alle mål ligger på linje med hinanden.

Udlægsprocessen er ikke den eneste måde at kontrollere en virsomheds T&E på:To tredjedele af beslutningstagerne, som blev interviewet, påpegede, at udlægsprocessen skaber frustrationer hos både brugerne og ledelsen. Manglen på best practices i de tidlige stadier af T&E-håndteringen påvirker den rejsendes oplevelse negativt og gør også håndteringen af udlæg mere kompleks på ledelsesniveau.

Teknologi spiller en afgørende rolle i T&E-håndteringen: Beslutningstagerne er ofte meget bevidste om, hvilken betydning teknologien har for maksimeringen af T&E-håndteringen. Omkring 60 procent af de beslutningstagere, der blev interviewet, overvejede at udskifte deres IT- og T&E-system inden for de kommende 1-3 år for at forbedre udgiftshåndteringen i stedet for at gøre brug af strategier til omkostningskontrol.

Hele rapporten kan downloades på www.amadeus.com/managing-every-mile

Amadeus er en teknisk innovatør, som forbinder hele rejsebranchens økosystem – rejseleverandører, sælgere af rejser og de rejsende selv – igennem hele rejsens stadier.

Vi har mere end 14,200 ansatte, dedikeret til at servicere vores kunder og rejsende over hele verdenen. Vi har over 70 kommersielle organisationer i mere end 195 lande.

Vores hovedkontor ligger i Madrid, Spanien; vores forsknings-, udviklings- og produktcenter ligger i Nice, Frankrig; vores driftscenter ligger i Tyskland og vi har regionale kontorer i Bangkok, Boston, Dubai, Miami, São Paulo og Singapore.

Oldenburg Allé 3. 1tv.
2630 Taastrup