Apacta med i det landsdækkende tv-program "Vejen til Seier"

Gennem de sidste par uger har danskerne kunnet opleve Apacta rulle hen over skærmen, hvis de har set med på TV2 mandag aften kl. 20.45. Apacta har nemlig medvirket i programmet “Vejen til Seier”, der er et koncept om iværksættere, som kæmper om en investering fra rigmanden Lars Seier Christensen. Læs her, om vores egen oplevelse af at have medvirket i programmet.

I Apacta er vi utrolig stolte over at have deltaget i det nye og store program på TV2, “Vejen til Seier”. Hvis du endnu ikke har fået set programmets afsnit og ikke vil have forløbet afsløret, skal du stoppe med at læse videre nu! I sommeren 2018 fik vi at vide, at vi var blevet valgt som deltager i programmet ud fra en pulje af i alt 700 virksomheder. Det var ret vildt. Vi skulle simpelthen troppe op på hotel d’Angleterre for at filme. Vi var meget glade for, at Lars havde lyst til at lære vores virksomhed nærmere at kende og høre mere om vores koncept.

Vi var super spændte på vores deltagelse, men havde egentlig ikke de store forventninger til det. Vi var meget ydmyge og spændte på at møde de andre dygtige iværksættere. Uanset hvor dygtige vi var, så ville det ikke nytte noget, hvis de andre var bedre, eller Lars bedre kunne lide dem. Vi kunne kun gøre vores bedste.

I første afsnit skulle vi pitche vores nye koncept til Lars på d’Angleterre. Det gik godt, og Lars fandt vores koncept utrolig interessant. Vi var gået videre i programmet!

Efter Lars havde udvalgt de virksomheder, der gik videre i programmet, skulle hver virksomhed udsættes for en bestemt test, som tilrettelæggerne havde bestemt. Her skulle vi i Apacta fremlægge vores produkt for en fokusgruppe af håndværkere fra forskellige virksomheder. Derefter ville fokusgruppen give feedback på vores produkt. Mange af håndværkerne kunne (på TV) ikke se potentialet i vores produkt, hvilket desværre betød, at vi ikke gik videre i programmet.

Inden Anders gik ind til fokusgruppen, fik vi at vide, at han ikke måtte være “sælgende” over for dem, og havde kun to minutter til at forklare konceptet. Efter Anders havde snakket med dem første gang, som bliver vist på fjernsyn, så fik vi mulighed for at snakke med dem igen, hvor vi fik forklaret konceptet, og hvor alle håndværkerne faktisk sagde JA til at prøve det. Ærgerligt, at det ikke kom med på TV, men sådan er det jo.
Det kan diskuteres om det er optimalt at lave en fokusgruppe, hvor man snakker om et tabu-belagt emne på landsdækkende TV; nemlig ens indkøbspriser.

På trods af at vi ikke fik en investering med fra Lars Seier, var det alligevel en god og udbytterig oplevelse at være med. Investeringen skulle bruges til at komme hurtigt i gang på det tyske marked, samt sætte skub i den nye forretning. Siden programmets optagelser for godt 7 måneder siden, har vi dog oplevet en overvældende begejstring, og iværksat konceptet med stor succes uden en investor.

Vi har i skrivende stund lukket indkøbsaftaler med en volumen på godt 60 millioner kroner!

• prissammenligning
  • optimering