PARKÉR DIN BIL OG KØR DIREKTE VIDERE PÅ ELLØBEHJUL TIL DEN NÆSTE AFTALE

PARKÉR DIN BIL OG KØR DIREKTE VIDERE PÅ ELLØBEHJUL TIL DEN NÆSTE AFTALE

APCOA PARKING lancerer ny samarbejdsaftale med Voi, så man snart kan finde elløbehjulsparkering på APCOA PARKINGs parkeringsarealer i de store danske byer.

Som en del af APCOA Urban Hubs-konceptet kan man snart finde parkeringspladser til elløbehjul på flere af APCOA PARKINGs parkeringsarealer. Elløbehjulene udlejes af virksomheden Voi, som er Europas største og førende udlejer af elløbehjul.

Det første sted bliver parkeringshuset Åboulevarden 80 i Aarhus, og der er planer om at udvide samarbejdet til andre store byer i Danmark, blandt andre København, Odense og Aalborg.

Elløbehjulene vil blive parkeret i Vois specialdesignede stativer, der er lavet af genbrugsstål. Stativerne skal sikre, at løbehjulene står stabilt, således at de ikke kan vælte og være til gene for hverken bilister eller fodgængere.

Gennem den nye samarbejdsaftale vil APCOA og Voi gøre det lettere for byens bilister at parkere bilen og samtidig køre grønt på den sidste del af strækningen. På den måde mindskes både bytrafikken, men også udledningen af CO2.

“Vi er meget stolte af vores nye partnerskab med APCOA, som passer rigtig godt ind i vores målsætning om at skabe mere grøn og let tilgængelig mobilitet i byerne. Det er helt oplagt at tilbyde de bilister, som har behov for at tage bilen et stykke af vejen, et af vores elløbehjul til den sidste del af rejsen ind til centrum,” siger Kristian Agerbo, der er nordisk direktør for politik og byudvikling i Voi.

Udover at gøre den enkelte bilists rejse mere grøn, er målet også at reducere den såkaldte søgetrafik i Aarhus.

“Ved at køre direkte hen og parkere bilen i APCOAs parkeringshus og derefter tage et elløbehjul videre til slutdestinationen, undgår man at spilde tid på at køre rundt og lede efter en parkeringsplads inde i centrum, hvilket ofte kan være svært. På den måde mindsker vi både søgetrafikken i byen, men vi frigiver også mere plads på vejene og skaber et mindre luft- og støjforurenet miljø,” siger Kristian Agerbo fra Voi.

Ifølge Dan Kirk, der er Head of Marketing, Business Development & Consumer Relations hos APCOA PARKING, er der ingen tvivl om, at elløbehjul er kommet for at blive i byerne som supplement til den offentlige transport. En af årsagerne til, at APCOA PARKING har indgået samarbejde med Voi, er, at mikromobilitetskonceptet passer rigtig godt til APCOAs eget parkeringskoncept APCOA Urban Hubs, som går ud på at forbinde parkering med mobilitet og tjenester til det moderne byliv.

”Vi ser rigtig gerne, at folk i stedet for at køre rundt og lede efter en parkeringsplads på gaden, bare kørte direkte ned i et af vores parkeringshuse – det giver mindre søgetrafik og mindre CO2 udledning i byerne. Som det er nu, kan man desuden få ladet sin elbil mens den står parkeret i et af vores parkeringshuse og hente pakker med hjem fra en pakkeboks. Med partnerskabet med Voi kan vores parkeringsgæster nu også tage et løbehjul videre til den næste aftale i byen. Alle disse tiltag bidrager til en nemmere hverdag for vores parkeringsgæster,” siger Dan Kirk.

Yderligere oplysninger:
Dan Kirk
Head of Marketing, Business Development & Consumer Relations i APCOA PARKING
dak@apcoa.dk / tlf. 51 25 89 71

Kristian Agerbo
Nordisk direktør for politik og byudvikling i Voi
kristian.agerbo@voiapp.io / tlf. 51 99 20 00

Om Voi

Voi blev grundlagt i Sverige i 2018 og var Europas første udlejer af el-løbehjul. I dag er Voi Europas største og førende udlejer af elløbehjul, som opererer i over 70 byer i 11 lande. Voi har mere end 6 mio. registrerede brugere og har til dato leveret over 60 mio. sikre og bæredygtige ture. Voi udlejer elløbehjul i flere danske byer herunder Aarhus, Odense og Aalborg.

Siden januar 2020 har Vois drift i Aarhus været fuldstændig CO2-neutral, og elløbehjulene er i dag drevet af 100 pct. grøn strøm fra Ørsted, og den daglige drift, herunder batteriskift på elløbehjulene, foregår med elektriske ladcykler og el-biler.

Om APCOA PARKING Group

APCOA PARKING Group er Europas førende parkeringsoperatør med 50 års brancheerfaring. Med sine 5.500 ansatte administrerer virksomheden mere end 1,5 millioner individuelle parkeringspladser på over 11.000 placeringer i 13 europæiske lande. Disse omfatter parkeringspladser ved 1.800 by- og indkøbscentre, 400 hoteller, 250 jernbanestationer, 150 hospitaler og over 60 europæiske lufthavne. Samlet set, dækker APCOA områder, som ligger i nærheden af 70% af befolkningen i APCOAs 13 lande. APCOA er med sin konsekvente "asset light"-forretningsmodel den pålidelige partner, der maksimerer værdien for private og offentlige ejendomsejere

Via sin åbne digitale platform, APCOA FLOW, forbinder virksomheden parkeringspladser på gaden, og væk fra gaden med kunder, partnere, forbrugere og deres køretøjer. Baseret på denne teknologi omdanner APCOA sine parkeringspladser til Urban Hubs, og leverer den fysiske og digitale infrastruktur til mobilitet, logistik, e-opladning og teknologibaserede tjenester. Kunderne drager fordel af innovative og praktiske oplevelser leveret af APCOA og deres partnere, der bruger parkeringspladserne til at levere deres tjenester. Det kommer også miljøet til gode, da virksomheden aktivt bidrager til reduktion af emissioner i byer ved at mindske trafikmængden til logistik og parkeringssøgetrafik. Ved at forbinde parkering, mobilitet og tjenester til bylivet er APCOA sat i stilling til at være en integreret del af det digitale og fysiske byøkosystem.

APCOA Marketing

Pressekontakt Marketing Department

Relateret materiale

APCOA PARKING administrerer parkeringsarealer overalt i Europa, og vi tilbyder skræddersyede løsninger og produkter til hver enkelt kunde og samarbejdspartner.

APCOA PARKING Danmarks viden og erfaring inden for parkeringsområdet er baseret på den specialviden vi har opbygget og fået om parkeringsbranchen i Danmark hen over de 25 år, som vi har administreret parkeringsarealer i Danmark. Derudover trækker vi samtidigt på den samlede viden og erfaring, der er i APCOA PARKING koncernen, som bygger på viden og indsigt fra de 13 europæiske lande, som APCOA PARKING er til stede i. Det medvirker til en unik indsigt i branchen og dens tendenser, både i Danmark men også i Europa, hvor APCOA PARKING er markedsledere inden for administration af parkering. Den viden og indsigt giver et utal af fordele for ejere af parkeringsarealer, da vi omsætter denne viden til innovative parkeringsløsninger- og produkter til gavn for vores kunder og deres parkanter samtidigt med, at det bidrager med fordele i form af indkøb, finansiel stabilitet og stor knowhow. APCOA PARKINGs filosofi er, at parkering skal være en behagelig og nem oplevelse for parkanterne, hvilket vi forholder os til ved at introducere løsninger som, udover parkering, også indtænke andre aspekter af parkantens liv i parkeringsprocessen. Navnet APCOA PARKING har gennem årtier været synonym for effektiv og professionel parkeringskontrol, og det er noget, som vi er meget stolte af.

APCOA PARKING Danmark A/S

Hjulmagervej 4B