En ny innovationsvirksomhed er født

En ny innovationsvirksomhed er født

Connovate er resultatet af et tre år langt forsknings- og udviklingssamarbejde, som netop er blevet afsluttet. Nu skal projektet bevæge sig fra forskningsprojekt til innovationsvirksomhed.

En række Arkitema-medarbejdere har de seneste tre år været en del af teamet i den arbejdsgruppe, som har stået bag projektet Connovate. Et tre år langt udviklingsprojekt, som fredag d. 27. september blev afsluttet på DTU i Lyngby. Et optimeret byggesystem i højstyrkebeton er resultatet af udviklingsarbejdet.

Gruppen bag Connovate var fredag værter ved en reception, som skulle markere afslutningen på forskningsprojektet. Næste skridt i processen bliver at forvandle Connovate fra forskningsprojekt til en ny innovationsvirksomhed uafhængig af de virksomheder, som har været en del af udviklingsprojektet.

”Projektet skal nu til at stå på egne ben. Connovate skal gå fra at være et forskningsprojekt til at være en selvstændig virksomhed,” fortæller kreativ leder hos Arkitema, Rolf Kjær.

Et lærende testhus

Udover at markere afslutningen på udviklingsprojektet, var fredag d. 27. september også dagen, hvor en ny Connovate-testbygning blev indviet. Et hus bygget af de nye betonelementer. Testbygningen er opført ved DTU Lyngby, og skal danne rammen om seks ph.d.-studerendes forskningsarbejde. I de kommende år vil huset blive brugt til at dokumentere og undersøge byggesystemets udvikling og performance over tid.

Receptionen blev afsluttet med rundvisning i testhuset, hvor der var mulighed for at stille spørgsmål til de involverede ph.d.-studerende.

For mere information kan du besøge Connovates hjemmeside: www.connovate.dk

Eva Grønbæk

Pressekontakt Kommunikationschef +45 4212 6445
Peder Færch Grønfeldt

Pressekontakt Kommunikationsrådgiver Presse, kommunikation 61709990

Vi skaber arkitektur for de mange og for det fælles bedste. Resultatet er en evig balancegang mellem bæredygtighed, skønhed og økonomi.