ASICS LEDER EFTER 120 NYE LØBEAMBASSADØRER

ASICS FrontRunner er et fællesskab, som er åbent for alle, uanset alder, baggrund eller mål, og som har medlemmer i over 30 lande. Teamet har eksisteret i ni år og udvides nu yderligere, hvor der åbnes derfor 120 pladser til nye medlemmer, så teamet tilsammen kommer til at tælle over 700 løbere.

Projektet startede i 2010, og målet har været at få verden til at være i bevægelse ved hjælp af en fælles passion for løb. Løbegruppen består af både nybegyndere og topatleter fra hele verden, som alle udlever ASICS’ filosofi om "en sund sjæl i et sund legeme" (Anima sana in corpore sano).

Den svenske triatlet Lisa Nordén, som vandt OL-sølv i 2012, og som er en af de mange topatleter i fællesskabet, udtaler: “Jeg elsker, at vi deler den samme passion for løb. Vi er måske på forskelligt niveau, men kærligheden til bevægelse er den samme. Jeg får så megen inspiration af at være en del af ASICS FrontRunner-teamet.”

Den nylige Coast to Coast-udfordring er en af de mange eventyrlige konkurrencer, hvor ASICS FrontRunner-teamet er løbet med sejren. Medlemmer fra syv forskellige lande løb fra Dubai til kysten af Oman på kun fire dage. De tilbagelagde en krævende distance på 180 km – en tur, som virkelig viste, hvad ASICS FrontRunner-fællesskabet handler om.

Den nye dokumentar er nu klar og giver et indblik i eventyret og løbernes færd, fra smertefulde vabler til udmattende klitter.

ASICS FrontRunner Reegan Alward fra Sydafrika havde følgende kommentar til oplevelsen: “For mig er løb en holdsport, hvor ingen bliver ladt i stikken.

Vi har alle været den, der ligger sidst, den som på en eller anden måde får hjælp fra de andre. Sådan er holdningen blandt løbere og ASICS generelt.”

Du kan nu søge om at blive en del af til ASICS FrontRunner-teamet, og ansøgningsfristen er den 3. marts. Du kan søge på asics.com/frontrunner

Anima Sana In Corpore Sano betyder “En sund sjæl i et sundt legeme” og er et gammelt latinsk ordsprog, som akronymet ASICS udspringer af, og det fundament, som brandet stadig hviler på. Virksomheden blev grundlagt af Kihachiro Onitsuka for mere end 60 år siden og er i dag en af de førende designere og producenter af løbesko og andet fodtøj, beklædning og tilbehør til sportsudøvere. Du kan læse mere på www.asics.com

Pressekontakt Communications Executive