Pressemeddelelse -

NU KOMMER DEN NYE GEL-NIMBUS 22 – MARKEDETS SKO TIL DET MEST KOMFORTABLE LØB TIL DATO

I november lancerer ASICS den 22. udgave af sin neutrale løbesko i topkvalitet til lange distancer, GEL-NIMBUS 22. Skoen, som har været en betroet løbemakker for løbere på alle niveauer i mere end 20 år, integrerer menneskebaseret videnskab og avanceret teknologi, som giver langdistanceløbere en overlegen affjedring til det mest komfortable løb i serien til dato.

Skoen er designet til neutralløbere og indeholder ASICS' avancerede affjedringsteknologier, FLYTEFOAM Propel og FLYTEFOAM, som giver en mere let affjedrende fornemmelse.

ASICS-kollektionen, der er opkaldt efter den latinske betegnelse for Nimbus-skyer, er blevet ensbetydende med komfort for hver nye udgave, som byder på ny og forbedret teknologi, der øger fordelene for løbere. I sin 22. udgave integrerer GEL-NIMBUS 22-skoen en række nye egenskaber, herunder:

Forbedret affjedring: GEL-NIMBUS 22-skoen tilføjer en blød og fjedrende FLYTEFOAM Propel-mellemsål sammenlignet med den 21. udgave, hvilket giver en forbedret blødhed under foden*. Mellemsålen er blevet rekonstrueret med et blødt, fjedrende FLYTEFOAM Propel-mellemsålsmateriale, som nu er placeret tættere på jorden. Dette gør det muligt for mellemsålen at presse sig mere sammen, når foden først rammer jorden, og giver en mere følsomfornemmelse. GEL-teknologi sikrer affjedring i større områder af skoen, eftersom den indhyller hele sålen, hvilket forbedrer beskyttelsen mod kraftpåvirkning i hælen.

Øget åndbarhed: Det nye overdelsmateriale i mesh og monofilament er blødere og giver en bedre ventilation**.

Forbedret pasform: Skoens geometri er en smule bredere og højere i snuden end GEL-NIMBUS 21, hvilket giver foden mulighed for at tilpasse sig naturligt.

ASICS' professionelle distanceløber, Diane Nukuri siger: "Det jeg virkelig holder af ved skoene i GEL-NIMBUS-serien er, at de har en god affjedring og føles lette på mine fødder. I 2018 fik jeg en skade på min achillessene. I det øjeblik jeg tog mine GEL-NIMBUS på, havde jeg ikke flere smerter, hvilket gjorde det muligt for mig at træne og konkurrere igen – og min achillessene har ikke generet mig siden. Støtten og affjedringen, som jeg får med GEL-NIMBUS-serien, betyder, at jeg ikke skal bekymre mig om ømme fødder."

GEL-NIMBUS 22 kan købes i hele verden fra november.

NYE OG FORBEDREDE EGENSKABER VED GEL-NIMBUS 22:

OVERDEL:
Nyt materiale i mesh og monofilament bevarer overdelens holdbarhed og giver ventilation og en blødere fornemmelse.

MELLEMSÅL:
Mellemsålens materiale i FLYTEFOAM er lettere og mere slidstærkt end traditionelle skumtyper i mellemsålen. Dette er ASICS' letvægtsmateriale til mellemsålen, som giver dig en blød, støttende fornemmelse.

FLYTEFOAM Propel-teknologi giver en fjedrende, følsom fornemmelse i underfoden.

GEL-teknologi i forfoden og hælen giver en øget absorbering af stød og kraftpåvirkning, hvor du har mest brug for det.

YDERSÅL:
Kønsspecifik GUIDANCE TRUSSTIC-teknologi findes under skoens svang. Dette termoplastiske stykke sikrer stabilitet, reducerer vægt og hjælper med at forlænge skoens levetid. Hos kvinder giver dette stykke øget støtte i fremadrettede bevægelser. I modellen til herrer giver dette stykke øget støtte mod indersiden af svangen.

I.G.S (IMPACT GUIDANCE SYSTEM)

Let AHAR-gummi på ydersålen reducerer slid og forbedrer affjedringen.

Hælkappen i super AHAR beskytter områder med stor slitage og forlænger skoens levetid ved hjælp af yderst slidstærkt gummi.

-----------------------------------------

*Det affjedrende belastningsniveau viser en forbedring på ca. 22 % i GEL-NIMBUS 22 i forhold til GEL-NIMBUS 21. Undersøgelser udført af ASICS Institute of Sport Science.

** Mekaniske test af ventilationen i et luftkammer viser forbedringer på siden og mellemstykket på mere end 50 % i GEL-NIMBUS 22 i forhold til GEL-NIMBUS 21. Undersøgelser udført af ASICS Institute of Sport Science.

Anima Sana In Corpore Sano betyder “En sund sjæl i et sundt legeme” og er et gammelt latinsk ordsprog, som akronymet ASICS udspringer af, og det fundament, som brandet stadig hviler på. Virksomheden blev grundlagt af Kihachiro Onitsuka for mere end 60 år siden og er i dag en af de førende designere og producenter af løbesko og andet fodtøj, beklædning og tilbehør til sportsudøvere. Du kan læse mere på www.asics.com

Pressekontakt Communications Executive