ASKO Laundry modtager den prestigefyldte designpris Red Dot Award

ASKO Pro Home Laundry-konceptet har modtaget designprisen Red Dot som årets bedste vaskemaskine og tørretumbler.

En jury bestående af 39 uafhængige designere og designeksperter fra hele verden har tildelt ASKOs Pro Home Laundry-koncept, den prestigefyldte designpris, Red Dot Award Best of the Best. Prisen uddeles hvert år til det bedst designede produkt inden for en lang række kategorier. ASKO Laundry vandt prisen som årets bedste produkt i kategorien husholdningsapparater og -produkter.

Jon Carlehed, ASKO Global Design Manager, udtaler i anledningen af tildelingen: “Vi tror, at blandingen af pragmatisme og et sofistikeret udtryk er den vindende kombination, der overbeviste juryen. Det stilsikre, rene og humanistiske udtryk er et fremragende eksempel på skandinavistisk design og illustrerer på glimrende vis forskellen på ASKO og vores konkurrenter.”

ASKO er et premium skandinavisk brand indenfor hårde hvidevare, med mere end 65 år i branchen. Med tildelingen af prisen konsoliderer ASKO sin ledende position i markedet og udstikker kursen for den fremtidige udvikling inden for design af vaskemaskiner og tørretumblere.

”Du kan aldrig være sikker på at vinde, når du deltager i en konkurrence, men i dette tilfælde kom det ikke som den store overraskelse. Alle de medarbejdere, der har været involveret i udviklingen af Pro Home Laundry-konceptet, har al mulig grund til at være stolte over, hvad de har opnået – det er i sandhed resultatet af et formidabelt internationalt teamwork,” siger Jon Carlehed.

Vinderprodukterne kommer fra ASKO Logic-serien; Vaskemaskine W4086C.W og Tørretumbler T408HD.W.ASKO. De nye produkter brandes under kampagnen Clean Secrets, hvor fokus er på et stilrent design, brugervenlighed og bæredygtighed. I sin begrundelse for tildelingen af prisen skriver juryen blandt andet om de to maskiner, at de udtrykker den elegante minimalisme, der er typisk for skandinavisk design og tankesæt gennem sit valg af materialer, hvor plastik må vige til fordel for rigtigt metal og et brugercentreret design, hvor hver en detalje har betydning.

Red Dot Award er verdens største designpris og uddeles hvert år til produkter, der udviser en særlig høj kvalitet i design og fremstår som et produkt, der sætter retningen for den fremtidige produktudvikling i branchen. Prisen har været uddelt siden 1955 og vinderne vælges af en jury, der er sammensat af førende designere, designprofessorer og fagjournalister.

• Livsstil

• asko
  • hårde hvidevarer
  • vaskemaskiner

ASKO er et internationalt eksklusivt varemærke, som tilbyder højeffektive hvidevarer til køkken, bryggers og professionel brug. Vores produkter opfylder de strengeste krav til design, funktion, holdbarhed og bæredygtighed. Vi fremstiller vores produkter efter ekstremt høje kvalitetsstandarder og bygger vores produkter til privat brug på samme måde, som vi bygger vores produkter til professionel brug.

Pressekontakt Project Manager Marketing +45 36360425