Understøtter dit website din forretning?

Lever dit website op til dets formål? Nemlig at motivere til at foretage en handling og dermed få besøgende til at konvertere? Det kan være at motivere til at tilmelde et nyhedsbrev om de nyeste teknologiske gadgets, eller at overbevise om at købe økologiske grøntsager – og derved føre den besøgende over til en indkøbskurv og konvertere ham til en kunde.

Websites behøver ikke at være tekniske seje, men de skal som mindstekravet leve op til at understøtte den forretning, man har kørende.

Det typiske website lider et tab på 50% i konvertering

Når alt kommer til alt, er det brugerne af websitet, der bestemmer, hvordan websitet skal se ud, idet det er dem, der sidder med pengene. Derfor skal du altid tage udgangspunkt i at gøre dit website nemt og overskueligt, brugervenligt og at opmuntre til handling. Det typiske website lider et tab på 50% i konvertering, fordi folk ikke kan finde rundt.

Du kender det sikkert: Hvis du ikke kan finde det, du leder efter, uanset om det er kontaktoplysninger på den gældende virksomhed, eller hvor du skal gå hen i undermenuer for at bestille en rejse, så er chancen for, at du forlader websitet og leder hos konkurrenten, meget stor.

Her er fem tips til, hvordan du sørger for, at dit website understøtter din forretning:

• Kontaktoplysninger

Sørg for at dine kontaktoplysninger står klart og tydeligt på dit website. Inkludér adressen, telefonnummer og e-mail. Skriv desuden lidt om din forretning og hvem du og dine medarbejdere er. Inkluder et billede. Jo mere vedkommende og gennemsigtig du er, jo mere vil det motivere besøgende til at tage kontakt til dig.

• Opdatér dit website

Sørg for at opdatere dit website, så de seneste oplysninger er dem, der står på websitet. Et website, der ikke er opdateret, indikerer, at man ikke anser sine besøgende for at være af værdi for sin forretning.. eller at forretningen ikke længere eksisterer. Det er ikke den besøgendes job at være progressiv og søge kontakt til en virksomhed, der ikke gider opdatere sit site. Det er virksomhedens job at sørge for, at de besøgende er motiveret til at udføre den handling, som man vil have dem til. Og det skal udmunde i så få klik som muligt.

• Overskuelig navigation

Sørg for at dit website giver mening at finde rundt i. Jo nemmere og mere brugervenlig den er, jo større chancer er der for, at du vil få en højere konvertering. Som tidligere nævnt vil dine besøgende forlade dit site og gå til konkurrenten, hvis de ikke kan finde det, de leder efter. Her vil de så bruge deres penge – som de burde have brugt i din forretning.

• Call-to-Actions

Sørg for at dine besøgende ikke er i tvivl om, hvad de skal, når de ankommer på dit website. Gør det tydeligt med Call-to-Action knapper, links mm. Hvis dine besøgende bliver forvirret på dit site og ikke ved, hvad de skal, forlader de websitet. Dine Call-to-Actions behøver ikke at være komplicerede, men kan være noget som simpelt som en opmuntring til at tage kontakt eller at tilmelde dit nyhedsbrev.

• Gør processen kort

Det er dit job at sørge for, at dine besøgende finder frem til den handling, du gerne vil have dem til at udføre – i løbet af så få klik som muligt. Derfor skal dine besøgende ikke lede rundt i undermenuer og små links for at finde frem til det, der er allervigtigst for din forretning. Hvis du sælger varer på dit website, skal den besøgende kunne finde frem til de varer samt indkøbskurven meget nemt og hurtigt.

Atcore hjælper virksomheder med at maksimere effekten af deres online investeringer. Vi hjælper virksomheder med online medieplanlægning, at tiltrække mest mulig relevant trafik, øge konverteringen til det der skaber værdi, og forlænge og øge kundelivstid og værdi.

• Konsulentvirksomhed

• konverteringsoptimering