Gå til indhold
På billedet ses Business Area Director Tonni Nielsen fra Azets og de to partnere i DanAccount Semir Sirbubalo og Martin T. Bruun

Pressemeddelelse -

Azets opkøber DanAccount, et dansk økonomi- og lønfirma med en omsætning på 7,5 mio. kr.

Azets, et af Europas største firmaer inden for revision og erhvervsrådgivning og førende udbyder af økonomi- og lønservices i Danmark, har opkøbt det danske økonomi- og lønfirma DanAccount.

Siden stiftelsen for fem år siden har DanAccount oplevet en stejl vækstkurve, og med over 200 kunder er det at blive en del af Azets med til at sikre en fortsat god kundeservice. Kunderne vil drage fordel af Azets' teknologiske investeringer, hvor digitale platforme såsom Azets Cozone leverer en rådgivningsrig service, der fokuserer på at hjælpe kunder med at sikre compliance og vækste deres forretning samt leverer værktøjer og informationer, der muliggør forretningsmæssig og kommerciel rådgivning i realtid.

M&A er fortsat en grundlæggende hjørnesten i Azets' vækststrategi. Det at bringe talentfulde teams ind fra forskellige nordiske lande og Storbritannien gør ikke blot, at vi kan sikre forretningsvækst; det åbner også for spændende muligheder for vores medarbejdere gennem kompetenceudvikling og samarbejde og tilføjer samtidig en bredere vifte af digitale tjenester og rådgivningstjenester, til gavn for vores kunder.

Administrerende direktør for Azets Danmark, June Mejlgaard Jensen, forklarer:

- Opkøbet af DanAccount er endnu en vigtig milepæl på vores rejse mod at øge væksten og demonstrerer vores indsats for at opbygge Azets' brand og fodaftryk i hele Danmark og Europa. Martin og Semir har gjort det fantastisk, og vi har stor respekt for den virksomhed, de har skabt med deres dygtige medarbejdere. Hos os vil DanAccounts kunder og medarbejdere indgå i et større miljø med flere muskler og derved kunne drage fordel af vores bredde, dybde og erfaring som en fokuseret, international koncern, der tilbyder assistance inden for økonomi, outsourcing, løn, rådgivning og forretningstjenester og med samme fokus på kundeservice og kvalitet. Vi glæder os til at byde dem alle hjertelig velkommen.

Martin T. Bruun, der grundlagde virksomheden i 2017, udtaler:

-Vi er utroligt stolte af vores vækstrejse, og efterspørgslen fra markedet viser, at der er et kæmpe potentiale for vores måde at arbejde med kundernes økonomi, løn og regnskaber på. Som en del af Azets slutter vi os til en virksomhed, der deler vores værdier og overbevisninger, når det kommer til at levere en personlig tilgang til understøttelse af behovene hos vores kunder og regionale virksomheder, og som gør os i stand til også at tilbyde konkurrencedygtige arbejdsvilkår og karrierevækst for vores medarbejdere.

Fakta om DanAccount

• DanAccount tilbyder assistance inden for økonomi, løn, regnskabsudarbejdelse, rådgivning samt ledelsesmæssig rapportering med fokus på en optimeret og digitaliseret økonomifunktion.
  • Virksomheden blev stiftet af Martin T. Bruun i 2017 og ejes i dag af Martin T. Bruun og Semir Sirbubalo.
  • DanAccount har kontor på Bredgade i indre København og beskæftiger i alt syv medarbejdere.
  • Virksomheden betjener flere end 200 kunder og omsatte i 2021 for 7,5 mio. DKK.
  • DanAccount har et stort internationalt netværk både blandt andre bogførings- og lønadministrationsbureauer samt revisorer, banker, advokater og diverse ambassaders handelskontorer.

Fakta om Azets

Azets er en international koncern, der tilbyder assistance inden for økonomi, løn, rådgivning og forretningstjenester. Vi leverer altid en personlig oplevelse – både digitalt og til døren.

Azets i Danmark

Kontor i Herlev, Odense og Aarhus

350+ medarbejdere

Azets som koncern

Ejet af den engelske kapitalfond HgCapital

6.500+ medarbejdere

120.000 kunder

505 GBP i omsætning

Til stede i Danmark, Sverige, Norge, Finland, England, Estland, Litauen og Rumænien

Jørgen Bærentzen

Pressekontakt Senior manager Marketing og PR +45 40 17 87 45

Relateret materiale

Med over 7,600 medarbejdere på tværs af vores kontorer, assisterer vi virksomheder og organisationer i alle brancher og størrelser med at udvikle deres virksomhed og realisere det forretningsmæssige potentiale. Uanset om du er en start-up eller en veletableret virksomhed, vil et samarbejde med Azets spare dig for dyrebar tid, så du kan fokusere på det, du er bedst til.

I Danmark er vi 350+ medarbejdere fordelt på kontorer i Herlev, Roskilde, Odense og Aarhus.