Pressemeddelelse -

Nu kan virksomheder identificere og afbøde sofistikerede e-mailangreb med få klik

It-sikkerhedsselskabet Barracuda Networks lancerer en ny funktion til sin samlede sikkerhedsløsning til e-mail. Virksomheder kan nu automatisk identificere og udbedre e-mailangreb, der slipper gennem virksomheders e-mailforsvar. Den nye funktion "Forensics and Incident Response" forbedrer derved sikkerheden og aflaster it-afdelinger ved at reducere manuelt sikkerhedsarbejde.

Med en automatiseret hændelseshåndtering kan it-administratorer hurtigt identificere berørte modtagere og nemt fjerne skadelige e-mails direkte fra deres indbakke. Den nye funktion giver derved bedre beskyttelse, idet tiden mellem angreb og effektiv handling minimeres.

”Når en hacker formår at bryde igennem virksomhedens e-mailbeskyttelse, er tiden altid en kritisk faktor. Jo længere tid det tager at reparere, desto større er risikoen for skade og yderligere spredning. Med en højere grad af automatisering tilbyder vi et værktøj, der både øger sikkerheden og reducerer det ofte tidskrævende arbejde med håndtering af e-mailangreb,” siger Peter Gustafsson, nordisk ansvarlig hos Barracuda Networks.

Funktionen ”Forensics and Incident Response” bliver tilgængelig som en del af Total Email Protection, som er navnet på Barracudas samlede sikkerhedsløsning til e-mail.

Automatisk dataindsamling skal forebygge angreb
Hackerangreb bliver mere og mere sofistikerede, men takket være den nye sikkerhedsfunktion kan virksomheder få mere avanceret beskyttelse, fordi den automatisk indsamlede information samtidig er med til at forhindre nye angreb.

”Den information, som automatisk indsamles om målrettede e-mailangreb, bliver også et vigtigt redskab, der gør det muligt at arbejde mere proaktivt og herved forhindre nye angreb. Total Email Protection indeholder allerede omfattende beskyttelse mod såkaldt ”social engineering” som fx målrettede e-mailangreb, svindel og kontotyveri. Nu får brugerne endnu mere avanceret beskyttelse, der dækker hele pakken. Vi står over for en udvikling, hvor angrebene bliver mere og mere sofistikerede, mens mange it-afdelinger er stærkt belastede,” konkluderer Peter Gustafsson fra Barracuda Networks.

Interview med Peter Gustafsson?
Vi kan tilbyde et interview med Peter Gustafsson, som kan fortælle mere om de største it-sikkerhedsmæssige udfordringer for danske virksomheder. Peter stiller naturligvis også gerne op til en snak om Barracudas løsninger og forventninger til det danske marked.

For yderligere information
Læs mere om ”Forensics and Incident Response” på https://www.barracuda.com/forensics
Læs mere om Total Email Protection på www.barracuda.com/totalemailprotection

Hos Barracuda stræber vi efter at gøre verden til et mere sikkert sted. Vi mener, at enhver virksomhed fortjener at have adgang til cloud-aktiverede sikkerhedsløsninger på enterprise-niveau, som er nemme at købe, implementere og bruge. Vi beskytter e-mails, netværk, data og applikationer med innovative løsninger, der vokser og tilpasses i takt med vores kunders forretning. Mere end 150.000 organisationer verden over stoler på Barracuda som sikkerhedspartner – også inden for områder, hvor de måske ikke engang ved, at de er i fare. På den måde kan de fokusere på at tage deres virksomhed til det næste niveau. Besøg Barracuda.com for yderligere information.

Barracuda Network, Barracuda og Barracuda Networks logoet er registrerede varemærker tilhørende Barracuda Networks, Inc. i USA og andre lande.