BASF lancerer ny MasterTop-serie på det europæiske gulvmarked

• Reducerer trinlyd med op til 20 dB
  • Kombinerer design, stilhed og bæredygtige egenskaber

Med den nye MasterTop 1327-serie har BASF lanceret to helt flydende påført og lyddæmpende gulvsystemer, der forener god gangkomfort med eksklusive designmuligheder og forbedrede lyddæmpende egenskaber. Systemet er et supplement til BASF's produktportefølje af løsninger til byggebranchen, som er samlet under navnet Master Builders Solutions®.

De nye systemspecifikationer, MasterTop 1327-16dB og MasterTop 1327-20dB, byder på en række fordele med henblik på rumakustik, påføring, design og bæredygtighed. Takket være det lyddæmpende lag, dæmpes vertikal lydtransmission, som f.eks. trinlyd, med 16 til 20 dB, så der opnås et behageligt bo- og arbejdsmiljø. Lige som alle andre komponenter i MasterTop 1327-systemerne påføres dette innovative, lyddæmpende lag i flydende form. Dette forenkler udlægningen af gulvet – især i rum med komplekse former. Flydende påføring giver desuden plads til maksimal kreativ frihed og individuelt gulvdesign, når det gælder form og farve. Alle systemerne i MasterTop 1327-serien bidrager til optimal indendørs luftkvalitet og er i overensstemmelse med grænserne for emission i AgBB-standarden (Udvalg for sundhedsmæssig vurdering af byggematerialer). Den ekstreme holdbarhed og nem vedligeholdelse fører samtidig til reducerede livscyklusomkostninger.

”Lanceringen af MasterTop 1327-serien betyder en yderligere styrkelse af vores produktportefølje inden for dekorative gulvsystemer, hvor fokus er rettet mod æstetiske gulve som opfylder selv de højeste krav. Vores mål er naturligvis at tilbyde vores kunder topmoderne gulvbelægninger. MasterTop1327-20dB er for eksempel markedets første og eneste gulv med kun flydende komponenter, der reducerer trinlyd med 20 dB, siger Luc Van Eldere, Head of Performance Flooring Europe i BASF.

MasterTop 1327 fugefri gulvsystemer er særligt velegnede til bygninger, hvor der stilles store krav til både smagfuld indretning, gangkomfort og støjreduktion. I sygehuse er stilhed og velvære vigtige for patienternes helbredelse, i skoler er et støjsvagt miljø afgørende for elevernes læring – det samme gælder kontorer, hvor de ansatte skal koncentrere sig – og på hoteller ønsker gæsterne af slappe af i en rolig og behagelig atmosfære.

Læs mere om MasterTop 1327 systemerne på:

www.master-builders-solutions.basf.dk

MasterTop 1327-20dB er også en del af BASF´s nyligt lancerede bæredygtighedskampagne. Sammen med en række europæiske kunder præsenterer Master Builders Solutions-eksperter fra BASF udvalgte projekter, der viser, hvordan kunderne ved hjælp af avanceret kemi kan øge deres produktivitet og samtidig reducere driftsomkostninger og CO2-fodaftryk. Læs mere om en specifik kundes succes med MasterTop 1327-20dB, og hvordan trinlyden på arbejdspladsen blev betydeligt reduceret på:

www.sustainability.master-builders-solutions.basf.com

Om Construction Chemicals-divisionen

BASF's Construction Chemicals-division tilbyder avancerede kemiske løsninger til nybyggeri, vedligeholdelse, reparation og renovering af konstruktioner. Vores omfattende portefølje indeholder betonadditiver, cementadditiver, kemiske løsninger til underjordiske konstruktioner, vandtætningssystemer, forseglinger, løsninger til reparation og beskyttelse af beton, specialmørtler, specialgulvsystemer, fliseklæbersystemer, systemer til ekspansionskontrol samt træbeskyttelsessystemer.

De ca. 6000 medarbejdere i BASF's Construction Chemicals-division udgør et verdensomspændende netværk af byggeeksperter. For at løse de specifikke bygningsmæssige udfordringer kunden møder på vejen fra idé til færdiggørelse af et projekt kombinerer vi vores knowhow på tværs af områder og regioner og trækker på vores erfaringer fra utallige byggeprojekter over hele verden. Vi bruger globale BASF-teknologier såvel som vores dybdegående viden om lokale bygningsmæssige behov til at udvikle innovationer, der bidrager til vores kunders succes og til at fremme bæredygtigt byggeri.

Divisionen har produktions- og salgssteder i mere end 60 lande og havde i 2016 en omsætning på omkring 2,3 milliarder euro.

• •reducerer trinlyd
  • gulve
  • lyddæmpende
  • bæredygtighed