BASF sponserer finale for 100 unge forskere på Science-messe i Forum

• BASF deltager igen i år på Danmark største science- og teknologimesse i Forum i København, som finder sted den  23. – 25. april 2017
  • BASF er at finde på stand 5

Science i Forum er Danmarks største videnskabs- og teknologimesse, som udover at byde på science-aktiviteter fra en lang række virksomheder, museer og organisationer, også danner rammen om finalen for ”Unge Forskere”, der er Danmarks største talentkonkurrence for børn og unge med interesse for naturvidenskab og teknik.

I konkurrencen dyster elever fra grundskoler og ungdomsuddannelser i to forskellige kategorier. Første kategori er ”Unge Forskere Senior”, som har deltagere fra ungdomsuddannelserne. Anden kategori er ”Unge Forskere Junior” som har deltagere fra grundskolerne.

”Interessen for naturvidenskaben er stadigt stigende, i den forbindelse glæder jeg mig over, at finalen for talentkonkurrencen Unge Forskere igen i år kan mønstre mere end 100 børn og unge, som udstiller og dyster i opfindelser eller idéer, der kan gøre tilværelsen lettere, sjovere eller på en anden måde være med til at skabe en bedre verden. I BASF bruger vi hvert år store summer på forskning og udvikling, og derfor er det kun naturligt for os at sponsere et sådant arrangement, der netop har til formål at finde, pleje og udvikle talenterne inden for naturvidenskab og teknologi,” siger Mark Meier, Vice President BASF Nordic/Baltic.

Finalisterne i Unge Forskere dyster om kontante præmier som samlet set overstiger 300.000 kr., og overrækkes af Hans Kongelige Højhed Prins Joachim og Undervisningsminister Merete Riisager.

Udover at sponsere finalen i Unge Forskere er BASF også at finde som udstiller på den tre dage lange messe. BASF udstiller på stand 5.

På BASF’s stand kan de besøgende blandt andet høre og lære mere om, hvordan kemiske løsninger bidrager positivt til vores hverdag, bl.a. når det handler om affald. BASF viser på sin stand en komposterbar, bionedbrydelig og biobaseret polymer ecovio®. Et produkt med mange anvendelsesområder såsom affaldsposer, sprøjtestøbning, termoformning af bakker og papirbelægning til kaffekopper og kaffekapsler, alle eksempler på innovative løsninger.

”I den verden vi lever i, går kemi og naturvidenskab hånd i hånd, det betyder, at der er et element af kemi og innovation i alle de ting vi omgiver os med. På vores stand vil vi fra BASF’s side gerne vise børn, unge og deres forældre, hvordan vores innovative løsninger kan medvirke til at øge indsamlingen af organisk affald og dermed udnytte værdifulde ressourcer,” fortæller Mark Meier.

Messen afholdes i Forum i København, Julius Thomsens Plads 1, 1925 Frederiksberg. Der er gratis adgang på messen alle dage.

• Arrangement

• affaldssortering
  • ecovio®
  • bionedbrydelig