Byggeriet af kæmpemæssigt varehus skrider planmæssigt frem

På Julius Andersens Vej i Valby er byggeriet af det nye Bauhaus-varehus i fuld gang. Varehuset bliver nærmeste nabo til Valby Hallen og kommer til at have et areal svarende til to fodboldbaner.

Det kommende varehus bliver et af de største byggevarehuse i hovedstadsområdet med et areal på hele 13.000 kvadratmeter og byder ud over selve varehuset på et stort havecenter, Proff-afdeling og en overdækket udendørs trægård. Beliggenheden ved siden af Valby Hallen ser varehuschef Jesper Slott Andersen som et plus - også selv om det har betydet udfordringer i forhold til at få det ønskede antal parkeringspladser. Den udfordring har Bauhaus dog løst ved at bygge en stor parkeringskælder under varehuset som supplement til de 250 parkeringspladser udenfor.

”Vi er meget tilfredse med den centrale beliggenhed, der giver os mulighed for bedre at kunne servicere vores kunder fra det indre København samt selvfølgelig Valby. Vi regner med, at placeringen ved siden af Valby Hallen vil give en masse dynamik og leben, og vi glæder os til at kunne hjælpe kunderne med deres gør-det-selv-projekter”, siger Jesper Slott Andersen.

Bauhaus Valby bliver et decideret slaraffenland for både private gør-det-selv-folk og haveinteresserede, men også for håndværkere og erhvervskunder. Varehuset har imponerende 120.000 varenumre og mange forskellige specialafdelinger samlet under ét tag.

Tager nye arbejdspladser med til Valby
Når varehuschefen til foråret slår dørene op til sit nye varehus, er det med en medarbejderstab på godt 150 mennesker fordelt på både fuldtids- og deltidsansættelser. Rekrutteringen af de mange medarbejdere er lige startet, og der har været en overvældende respons fra interesserede ansøgere.

”Vi har allerede fået mange ansøgninger fra både folk i detailbranchen og uddannede håndværkere, og vi kommer til at stille med et meget stærkt hold. I Bauhaus er vi kendt for at klæde vores personale rigtig godt på fagligt, så kunderne kan forvente at blive mødt af fagligt dygtige medarbejdere, der yder en ekstraordinær god service”, siger Jesper Slott Andersen.

For yderligere informationer, kontakt varehuschef i Bauhaus Valby, Jesper Slott Andersen på email: vhc.valby@bauhaus.dk eller telefon: 26 807 398.

• gør-det-selv
  • havecenter
  • bolig
  • erhverv

Bauhaus er en schweizisk ejet koncern og har været i Danmark siden 1988. Bauhaus er repræsenteret i 17 lande og driver mere end 230 byggevarehuse.

Bauhaus har 17 byggevarehuse i Esbjerg, Glostrup, Herning, Hillerød, Hjørring, Holbæk, Ishøj, Kolding, Næstved, Odense, Randers, Roskilde, Tilst, Valby, Vejle, Viby J og Aalborg.