Lysende lampenyheder til den mørke tid

Glødende glimt og stemningsfulde skygger. Boligens lamper sætter i høj grad scenen for rummets stil, og med tre nye fascinerende serier fra Nordlux sætter BAUHAUS nu præg på den hyggelige vinterstemning i indretningen.

Det er snart koldt og mørkt udenfor, men indenfor er det den ideelle tid på året til at lege med boligens lyssætning. BAUHAUS præsenterer serierne Artist, Cage og Shape, der med hver deres udtryk giver boligen et personligt præg, uanset om du er til stilfuld stemning eller elegante eksperimenter.

En kunstner er født

Med navnet Artist associerer serien af pendlerlamper til kunstnerens optrædende egenskaber. Som tilskuer til den optrædende betages vi af kunsten og rives med af atmosfæren. Balance og elegance i en skøn fusion er kendetegnende for denne lampe.

Artist er en pendel, der både kan optræde solo og i klynge. Serien består af to forskellige størrelser og farver, så der er mulighed for at kombinere og skabe sit eget udtryk. Lad en enkelt lampe hænge elegant i boligen for et enkelt og let formsprog. Eller skab en unik stemning med flere pendler i en flok, som vil give et mere futuristisk og asymmetrisk udtryk.

Bur lyset inde

En anden nyhed er pendlen Cage, som understreger lysets kunstneriske frihed og lysrefleksioner. I centrum er pæren, der træder tydeligt i karakter gennem den gitterformede skærm, og bliver en integreret del af udtrykket.

Inspirationen til lampens navn, Cage, kommer af rammen omkring pæren, der er et eksklusivt gitter i kobber eller messing. Lad den være et markant indslag i køkkenet, stuen eller entreen, hvor lyset gerne må fange blikket bag tremmerne.

Form og reform skaber fornyelse

Miks forskellige former og farver af lamper for et personligt og autentisk designindslag i boligen. Med serien Shape fra BAUHAUS giver de tre pendeldesigns i sammenhæng blikfang i rummet og skaber et opsigtsvækkede udtryk i det moderne hjem. De enkelte former i serien kan også fungere naturligt og elegant hver for sig.

Fælles for de tre designs i Shape-serien er det varme lys i den glasklare top, som fuldender designet. Pærens glød får lov til at trænge igennem glasset og indhylle indretningen i en blød belysning.

Fototekster:

Foto 1a+b: Med Artist-serien fra Nordlux tilføjer BAUHAUS nu et stilfuldt element til boligen.

Foto 2a+b: I Cage-serien fra BAUHAUS får pæren lov til at træde i karakter bag det stilfulde gitter.

Foto 3a+b: Skab et personligt udtryk i boligen med et miks af pendler i forskellige former. Shape-serien fra BAUHAUS skaber fornyelse i enhver bolig.

Vejledende udsalgspriser:

Artist pendel, Ø25, kobber eller grå: 1.299 kroner

Artist pendel, Ø40, kobber eller grå: 2.199 kroner

Cage pendel, kobber eller messing: 749,95 kroner

Shape pendel, messing, sort eller hvid: fra 599,95 kroner

Yderligere informationer

For produkter: Grethe Juhl, pressekoordinator, BAUHAUS, tlf. 87 45 05 06.

For pressemateriale: Anne Thomsen, Kragelund Kommunikation, telefon 87 88 20 38, mail at@kragelund-kommunikation.dk

• nordlux

Bauhaus er en schweizisk ejet koncern og har været i Danmark siden 1988. Bauhaus er repræsenteret i 17 lande og driver mere end 230 byggevarehuse.

Bauhaus har 16 byggevarehuse i Esbjerg, Glostrup, Herning, Hillerød, Hjørring, Holbæk, Ishøj, Kolding, Næstved, Odense, Randers, Roskilde, Tilst, Vejle, Viby J og Aalborg.