Festival på første klasse: Få sengen med på Smukfest

I år kan man sove med dyner, hovedpuder og lækre madrasser på Smukfest. Festivalgæsterne er for alvor blevet glade for ”glamping”, og i år har Smukfest i samarbejde med online sengeforhandleren Bedre Nætter taget det skridtet videre med de såkaldte LuksHuse, hvor små hytter er indrettet med senge og andet luksus.

Hytterne blev hurtigt udsolgt, da de kom til salg, og på facebook har mere end 10.000 deltaget i en konkurrence for at vinde en uge i en af de eftertragtede LuksHuse.

God søvn ændrer alt - også festivaloplevelsen. En god nattesøvn giver nemlig nyt overskud til at rocke igennem dag efter dag, både til hverdag og på festival. LuksHusene er et blandt flere tiltag fra Bedre Nætters side for netop at sikre så mange som muligt en god uge i Bøgeskoven.

For Bedre Nætter har det været afgørende at skabe bedre søvn for årets festivalgængere med en grøn profil for øje. Det betyder, at de donerede madrasser til LuksHusene er madrasser, der er kommet retur fra kunder, der ønskede en anden fasthed.

LuksHusene ligger i udkanten af campingområdet Skovlunden.

Kontakt Bedre Nætter: Martin Byskov, tlf. 7875 0077

• Kunst, kultur, underholdning