Genbrug brugte tusser, vind 4.000 kroner – og hjælp miljøet

BIC og miljøvirksomheden TerraCycle inviterer med en ny kampagne, Pen-Brigaden, skoler til at indsamle brugte skriveredskaber og få penge i klassekassen.  Idéen er, at skriveredskaberne ikke skal ende som affald på et forbrændingsanlæg, men i stedet blive ”up-cyclet” til nye produkter.

At penne er meget anvendelige ved de fleste elever. Men hvad de færreste ved er, at penne kan genbruges til at lave nye og andre produkter. Dét vil BIC og miljøvirksomheden TerraCycle nu vise landets elever med kampagnen ’Pen-Brigaden’.

Pen-Brigaden opfordrer skoler til at indsende brugte skriveredskaber til TerraCycle, som genanvender de indsamlede penne til nye, smarte produkter, som fx penneholdere og vandkander. Alle former for kuglepenne, tuscher, stiftblyanter, blyanter, rettelak, markører og overstregningstuscher i plast og metal kan indsamles uanset mærke.

Klassen får 20 øre for hver indsamlet tusch, som kan doneres til velgørenhed eller lægges i klassens egen kasse.

Vind kr. 4.000,- inden d. 29. juni 2012

Foruden at modtage 20 øre pr. indsamlet pen har alle deltagere også mulighed for at vinde kr. 4000,-. Den skole, der indsamler flest skriveredskaber inden d. 29. juni 2012, vinder den store pengepræmie.

Læs mere på http://terracycle.dk/BIC-Kids

Pen-Brigaden er et langvarigt samarbejde mellem BIC og TerraCycle, og skoler kan derfor tilmelde sig initiativet når som helst. Men de skoler, der vil have mulighed for at forsøde skolelivet og vinde kr. 4.000,- skal tilmelde sig Pen-Brigaden nu.

Kom let i gang med en indsamling
Det er super nemt at starte en indsamling. Klik ind på www.terracycle.dk og læs hvordan. Det er gratis at deltage og portoen er betalt.

TerraCycles ambition med Pen-Brigaden er at vise børn, at alting kan genanvendes til nye produkter.

”Med hjælp og støtte fra BIC kan vi øge børnenes kendskab til både genbrug og genanvendelse og ændre deres opfattelse af affald” siger TerraCycles europæiske direktør Chris Baker.

Yderligere oplysninger om Pen-Brigaden fås hos:
TerraCycle, Jakob Rindegren, mail:
jakob.rindegren@terracycle.se, tlf.: +45 80 82 68 40
BIC Nordic AB, Paula Garrido, mail: paula.garrido@bicworld.com, tlf. +46 31 69 60 22

• Uddannelse

• terracycle
  • genbrug
  • brugte skriveredskaber
  • pen-brigaden
  • bic kids
  • bic

Om BIC

BIC er et af verdens førende firmaer inden for kontorartikler, lightere og barberskrabere. BIC produkter sælges i over 160 lande verden over. Læs mere om BIC

Om TerraCycle

TerraCycle (www.terracycle.dk) repræsenterer en ny generation af virksomheder, der lægger lige så stor vægt på de sociale og miljømæssige værdier som dets økonomiske fortjeneste. TerraCycle blev grundlagt i 2001 af Princeton-studenten, Tom Szaky, i håb om at starte en ny og mere ansvarlig måde at drive en virksomhed på. Siden da har TerraCycle revolutioneret genbrug og upcycling ved at lave miljøvenlige produkter af affald.

Forbrugere kan deltage i TerraCycles miljørevolution ved at tilmelde sig TerraCycles indsamlingsprogrammer.

Fakta:

• 90,000 indsamlingssteder globalt
  • 28,000,000 personer indsamler affald globalt
  • $2,500,000 givet til velgørenhed det sidste år
  • 3,00,000,000 enheder af affald er blevet genanvendt eller genbrugt
  • TerraCycle arbejder i 20 lande: Argentina, Australien, Brasilien, Belgien, Canada, Danmark, Frankrig, Holland, Irland, Israel, Mexico, Norge, Schweiz, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyrkiet, Tyskland, Ungarn og USA.

Læs mere om TerraCycle

Paula Garrido

Pressekontakt Trade marketing manager Tändare och rakhyvlar +46707 369851

Pernilla Jidbratt