Sanser & Finanser med Emma Holten: Politikere og kunstnere kan lære af hinanden i en række nye og usædvanlige dialogmøder på Christiansborg

“Sanser & Finanser” vil skabe samtaler mellem kunst og politik med en ny type live kunstmøder på Christiansborg. Her mødes en toppolitiker med en anerkendt kunstner i en personlig og inspirerende samtale.

Kunstplatformen Art Matter og Bikubenfonden står bag initiativet, der i første omgang byder på tre arrangementer i 2024 - med Emma Holten som vært. Det første møde bliver mellem politiker Ida Auken og kunstner Mette Riise, og afholdes den 6. juni i Socialdemokratiets gruppeværelse på Christiansborg.

De vil tale om kapital, magt og kunstens rolle i samfundet, når de dykker ned i politikkens, økonomiens og pengenes sprog.

Mette Riise afslutter samtalen med en live præsentation: En prognose for den fremtidige udvikling af vores fælles, grønne virksomhed - Danmark - med særligt fokus på Danmarks spritnye ’corporate social responsibility’ strategi.

“Sanser & Finanser skaber mulighed for at politikere og kunstnere mødes på helt nye måder. Det er en dialog, hvor præmisserne er anderledes end i hverdagen, og hvor kunsten bringes helt ind i kernen af vores demokratiske samtale,” Jan Falk Borup, direktør, Art Matter.

Art Matter har udviklet det nye format i tæt samarbejde med Bikubenfonden:

“Kunst kan inspirere, aktivere vores forestillingsevne og øge vores evne til at forstå hinanden. Den har stor betydning for mennesker og samfund og derfor er det også vigtigt, at mødet med kunst er en del af samtalen på Christiansborg,” siger Dina Vester Feilberg, kunstchef, Bikubenfonden.

Om “Sanser & Finanser”
“Sanser & Finanser” skaber samtaler mellem kunst og politik. Det sker gennem inspirerende, konstruktive og personlige samtaler, hvor politikere og kunstnere mødes på Christiansborg.

Der vil blive afholdt tre “Sanser & Finanser” i 2024. De finder sted på Christiansborg, og det første arrangement afholdes i Socialdemokratiets gruppeværelse den 6. juni kl. 15.00-16.30.

Samtalerne er åbne for offentligheden og billetter kan bestilles via billetto.

For yderligere information
Bjarke Calvin, kommunikationschef, Art Matter
+45 20 97 85 96 / bjarke@artmatter.dk

Jeppe Bo Rasmussen, chef for public affairs og kommunikation, kunstområdet, Bikubenfonden
+45 24 40 18 97 / jbr@bikubenfonden.dk

Bikubenfonden arbejder med at nyskabe muligheder for unge på kanten og for aktuel scene- og billedkunst.