Blåkläder Arbejdstøj ny officiel sponsor for verdensmesterskaberne i langrend

Blåkläder Arbejdstøj ny officiel sponsor for verdensmesterskaberne i langrend

Svenske Blåkläder Arbejdstøj har netop underskrevet en aftale med International Ski Federation, der sikrer virksomheden den eftertragtede status som officiel sponsor for verdensmesterskaberne i langrend. De første konkurrencer skydes i gang d. 21. februar, og mesterskaberne løber frem til d. 5. marts.

Støvring, d. 21. februar 2023 – Blåkläder mobiliserer det helt store skyts, når virksomheden fra d. 21. februar til d. 5. marts indtager rollen som officiel sponsor for verdensmesterskaberne i langrend, der også går under navnet FIS Nordic World Ski Championships Planica 2023, der afholdes i Slovenien.

Planica er en alpedal i det nordvestlige Slovenien, og en smukkere ramme om verdensmesterskaberne i langrend bliver svær at finde. Koblingen mellem Blåkläder og skiløb er i øvrigt et match made in heaven, da Blåkläder siden 1959 har haft hovedsæde i Svenljunga i Sverige, der har stolte traditioner for skiløb, og som også i år deltager i konkurrencerne. Blandt andet Jonna Sunding, der senest har vundet guld i Beijing i 2022 i kategorien freestyle sprint foran landsholdkollegaen Maja Dahlqvist.

• Vi er enormt glade for titlen som officiel sponsor af verdensmesterskaberne i langrend, da det giver os en bred eksponering over for et globalt publikum. Blåkläders arbejdstøj beskytter mod selv de mest barske vejrforhold, og derfor har det været oplagt og helt naturligt for os at indgå i en sammenhæng, hvor vinter og kulde er så nært forbundet med sponsoratet, siger René Christiansen, country manager i Blåkläder Workwear Denmark.

Læs mere om konkurrencerne på https://www.planica2023.si/en

René Christiansen, Country Manager, Blåkläder Workwear Danmark, 21 77 02 94 / Rene.Christiansen@blaklader.com

Presseservice og billeder: Jacob Lange, Lange PR, 20 76 30 20 / jacob@langepr.dk