Før og efter renoveringen med B&C 25 koralrød

B&C 25 i koralrød

B&C 25, den nye letvægtstagsten fra Monier, er en stor succes. Hidtil er den banebrydende, danskproducerede tagløsning kun blev blevet fremstillet i farven sort, men det ændrer vi nu på ved at lancere B&C 25 i den smukke, klassiske koralrøde farve. Vi har før og efter renoveringen besøgt en landejendom i Himmerland, hvor der på stuehuset er oplagt B&C 25 koralrød.

En gevinst for både husejere og håndværkere

Den nye B&C 25, der er 40% lettere end traditionelle betontagsten, har fået en overstrømmende modtagelse blandt både husejere og håndværkere. Med den nye letvægtstagsten er der skabt helt nye muligheder for tagrenovering. Husejere, der tidligere blot havde få alternativer, når et tag med f.eks. stål eller fibercement skulle udskiftes, kan med valget af B&C 25 få et rigtigt tag med betontagsten. For danske håndværkere er der med Moniers nye letvægtstagsten også skabt helt nye standarder for taglægning. Det er slut med tunge løft, og det kan mærkes. I forbindelse med optagelser til Moniers nye B&C 25 film fik vi bl.a. følgende tilbagemeldinger fra de involverede håndværkere:

Et væsentligt bidrag til et forbedret arbejdsmiljø

Det går jo som en leg. Første gang jeg fik en B&C 25 tagsten i hænderne havde jeg svært ved at tro, at det kunne være rigtigt. Udseendet er det sammen som en traditionel B&C betontagsten, men vægten er en drøm. Når man dagligt arbejder med at løfte tagsten op på taget for efterfølgende at fordele og binde dem, er det noget, der kan mærkes.

Preben Kildedal, tømrermester, Bøgh og Kildedal ApS, Dronninglund

Efter en hel dags arbejde på lægterne kan man godt mærke de mange tunge løft i både ryg og ben. Det har B&C 25 ændret dramatisk på. Man føler sig ikke nær så træt og nedslidt. B&C 25 er et væsentligt bidrag til et forbedret arbejdsmiljø for os, der arbejder med oplægning af tag.

Kenny Hansen, tømrersvend, Bøgh og Kildedal ApS, Dronninglund

Det er ikke så underligt, at håndværkerne kan mærke en tydelig forskel, for vægten af 10 B&C 25 tagsten svarer til vægten af 6 almindelige B&C tagsten.

Aerlox teknologi til fremstilling af letvægtstagsten

B&C 25 bygger på den unikke Aerlox teknologi udviklet af Monier. Aerlox teknologien gør det muligt at fremstille betontagsten, der er 40% lettere end traditionelle B&C betontagsten. B&C 25 har et slankere design, men den smukke bølgede form, der i generationer har sat sit præg på dansk arkitektur, er den samme. B&C 25 er naturligvis gennemfarvet og har en overflade, der er lige så holdbar, som almindelige B&C tagsten. Der er 30 års garanti på B&C 25.

Det er den lave vægt, blot 25 kg/m², der gør at B&C 25 med fordel kan anvendes til renovering af nedslidte tage med andre lette tagmaterialer som f.eks. stål og fibercement.

Koralrød B&C 25

Et nyt tag er ikke blot en fryd for øjet, det er også en foryngelseskur, der giver et hus ny karakter og forøger både værdi og levetid.

Et af de første steder, hvor den nye B&C 25 i koralrød er blevet oplagt, er på stuehuset til en landejendom i Himmerland. Her var de triste, grå bølgetagplader efterhånden så nedslidte, at en udskiftning var påkrævet. Samtidig blev også tagkvisten renoveret. Før- og efterbillederne taler deres tydelige sprog.

Klik her og se den nye B&C 25 film. Send gerne linket videre til dine kunder eller gode venner og naboer, der går med planer om nyt tag.

Monier har ca. 300 ansatte i Norden og Baltikum og havde i 2015 en omsætning på godt 103 millioner Euro. Monier er en del af BMI koncernen.