Betontagsten med ny overfladebelægning

BMI Danmark lancerer nye innovative Monier tagsten, som er bedre for miljøet

Nu lancerer BMI Danmark, en af Europas førende leverandører inden for tagdækning, en ny type overfladebelægning på alle sine Monier betontagsten.

Den nye overfladebelægning er mere skånsom for miljøet samtidig med, at den giver samme effektive beskyttelse mod mos- og algevækst som nutidens tagsten. Noget der er helt i tråd med branchens krav om mere miljøvenlige produkter.

BMI har i flere år, sammen med en af verdens førende leverandører til byggebranchen, udviklet den nye overfladebelægning, som skal anvendes på samtlige tagsten af brandet Monier.

Den traditionelle måde at forhindre mos- og algevækst på malede udendørs overflader har været at tilsætte filmbevarende kemikalier i malingen. I lighed med udvendig maling til huse, har dette også været den traditionelle metode til betontagsten.

Den nye overfladebehandling har så gode mekaniske egenskaber, at de filmkonserverende kemikalier ikke længere er nødvendige for at opnå beskyttelse mod mos- og algevækst.
Derfor får du en lige så god beskyttelse som før, bare mere miljøvenlig, siger Mikael Berg, ansvarlig for BMIs Monier Brand produktportefølje for skråtage i Norden.

Den nye overfladebelægning er hårdere og absorberer mindre vand, hvilket resulterer i, at mindre snavs klæber til overfladen. Overfladen tørrer også hurtigere ud efter, at den er blevet våd. Disse to egenskaber virker i synergi med hinanden og er med til at reducere biologisk vækst på tagsten.

BMI har med sit kendte Monier brand et bredt udvalg af tagsten, der kommer i flere forskellige flotte farver. Betontagsten sælges i de fleste større byggemarkeder, men kan også bestilles direkte hos tømreren.

Med Moniers nye overfladebelægning bliver det nemmere for tømrere og private at vælge en tagsten, der er mere miljøvenlig, uden at gå på kompromis med kvalitet eller design. Snart er hele Moniers produktion af betontagsten i Danmark skiftet til den nye innovative overfladebelægning.

BMI Group Danmark står bag to af tagbranchens stærkeste brands, Icopal og Monier. I BMI Group Danmark giver vi vores kunder adgang til det bredeste udvalg af løsninger til både skrå og flade tage. For os er et tag ikke bare et tag: Et tag er tryghed, sikkerhed og livskvalitet, og vi tilbyder altid de bedste løsninger til vores kunder, uanset hvilken slags tag de ønsker sig. Hos BMI Group Danmark får vores kunder al den ekspertise og rådgivning, de har brug for, samlet under ét tag - og vi har mere end 165 års erfaring at dele ud af.

Læs mere om BMI Group Danmark på bmigroup.com/dk

Mikael Berg