BMW X2

2017 blev endnu et rekordår for BMW Danmark

BMW fortsætter med at øge salget i Danmark. De officielle salgstal for 2017 viser en fremgang i salget af personbiler på 5,2 %. BMW Danmark vandt AutoIndex 2017 med rekordhøj score.

2017 blev et godt år for BMW i Danmark. Både i 2015 og 2016 satte BMW rekorder i forhold til salget i Danmark, og 2017 blev endnu et rekordår med 5.913 solgte personbiler. Det er en stigning på 5,2 % i forhold til 2016. Administrerende direktør hos BMW Danmark, Jan Askholm, siger:

“Salgstallene er yderst tilfredsstillende, og jeg er glad for, at vi bliver ved med at udvide BMW’s danske kundekreds. Vi ønsker at fortsætte den positive udvikling i 2018, hvor danskerne kan se frem til flere spændende nyheder; eksempelvis lander den helt nye BMW X2 hos forhandlerne i marts.”

Jan Askholm forklarer, at den nye X2 forener det bedste fra de robuste BMW X-modeller med de sportslige former på en coupé. X2 har et moderne design, der rummer iøjnefaldende detaljer. De karakteristiske BMW nyrer er gjort bredere og vendt om og for at understrege det sportslige DNA, har bilen BMW logo på begge C-stolper. X2 indeholder selvfølgelig de nyeste sikkerhedssystemer og innovationer samt den dynamik og køreglæde, der kendetegner alle BMW’s modeller.

BMW vinder igen kundetilfredshedsundersøgelsen AutoIndex

Det er ikke kun de positive salgstal og de spændende nye modeller, der giver glæde hos BMW Danmark. BMW kan bryste sig af igen at have vundet FDM og Loyalty Groups AutoIndex. Undersøgelsen har siden 2003 afdækket danske bilejeres oplevelse af og tilfredshed med deres bil, forhandler, værksted samt deres loyalitet over for mærket. I 2017 deltog mere end 40.000 private bilejere. Det er 6. år i træk, at BMW vinder AutoIndex.

AutoIndex 2017 viser, at BMW’s kunder ikke bare er de mest tilfredse, det er også de mest loyale. Direktør og seniorrådgiver Mikkel Korntved fra Loyalty Group siger om vinderen af AutoIndex 2017:

“BMW har ligget stabilt som et af danskernes foretrukne bilmærker med knusende loyale kunder, der er meget tilfredse med bilerne. I det hele taget scorer BMW højt på alle parametre og er blandt de bedste også inden for salg og service.”

God service hos forhandleren og især på værkstedet er det område, hvor BMW har forbedret sin position mest. I kategorien “værksted”, hvor bilejerne vurderer kundeoplevelsen på værkstedet, springer BMW hele ni pladser frem og ender på en 2. plads. Denne fremgang er vigtig for BMW, forklarer Jan Askholm:

“BMW’s biler er ren køreglæde. Denne glæde forsøger vi i hverdagen at overføre gennem en personlig og nærværende service på et fagligt højt niveau alle de steder, vores kunder møder os. Derfor er vi også glade for at være med i toppen af denne kategori. Det vil fortsat være et fokusområde i 2018 at udvikle kundeoplevelsen,” siger Jan Askholm.

Med de fire mærker BMW, MINI, Rolls-Royce og BMW Motorrad, er BMW Group verdens førende premium producent af biler og motorcykler, som også tilbyder finansielle ydelser og mobilitetsservice. BMW Group har 31 produktionsanlæg i 14 lande samt forhandlernetværk i 140 lande.

I 2016 solgte BMW Group cirka 2.367.000 biler og 145.000 motorcykler på verdensplan. Omsætningen i 2016 var 94,16 mia. euro og overskuddet før skat var 9,67 mia. euro. Koncernen havde per 31. december 2016 en global arbejdsstyrke på 124.729 medarbejdere.