Ægte køreglæde på skoleskemaet i Holbæk

BMW har leveret en træningsbil til ErhvervsUddannelsesCenter Nordvestsjælland.

Høj kvalitet og service begynder med en grundlæggende erhvervsuddannelse. Med leveringen af den nyeste generation af BMW 3-serien, understøtter BMW den praktiske læring på EUC Nordvestsjælland. Bilen gør det muligt for underviserne på skolen, at gøre den mest moderne og avancerede teknologi i bilindustrien tilgængelig i undervisningen.

Bilindustrien er i konstant udvikling, og praktisk uddannelse i tidssvarende biler har en høj prioritet. Her bliver teoretisk undervisning kombineret med praktisk erfaring. Eleverne får ”hands-on”-erfaring i at diagnosticere, vedligeholde og fejlfinde ved hjælp af innovativ teknologi.

Direktør for EUC Nordvestsjælland, Frank Tonsberg, udtaler: ”Skolens mål er at klæde eleverne bedst muligt på til fremtidens udfordringer i det professionelle erhvervsliv. Gennem en sådan støtte fra BMW, kan vi fastholde vores høje uddannelsesniveau i de færdigheder, som den fremtidige bilindustri kræver. Med den nye træningsbil kan vi gøre den nyeste generation af elektronik til en del af pensum. Dette er en særlig motivationsfaktor for de studerende”.

Pressechef hos BMW Danmark, Mette Lolholm, tilføjer: ”BMW har en lang tradition for at støtte erhvervsuddannelserne. Som led i en bæredygtig politik omkring de menneskelige ressourcer, har BMW Group altid haft fokus på ungdommen som kommende kapaciteter i erhvervslivet. Ved at fremme uddannelsesniveauet og samarbejdet med erhvervsskolerne tager BMW Group sit sociale ansvar alvorligt”.

BMW 3-serien er leveret af BMW AG i München og blev overleveret ved en lille ceremoni på skolen onsdag den 16. december med deltagelse af ledelse, lærere samt elever på EUC Nordvestsjælland og repræsentanter fra BMW Danmark A/S.

Med de tre mærker BMW, MINI og Rolls-Royce, er BMW Group verdens førende premium producent af biler og motorcykler, som også tilbyder finansielle ydelser og mobilitetsservice. Som en global koncern har BMW Group 30 produktionsanlæg i 14 lande samt forhandlernetværk i 140 lande.

I regnskabsåret 2015 solgte BMW Group cirka 2.247.000 biler og 137.000 motorcykler på verdensplan. Overskuddet før skat i regnskabsåret 2014 var 8,71 mia. euro med en samlet indtægt på 80,40 mia. euro. Koncernen havde per 31. december 2014 en global arbejdsstyrke på 116.324 medarbejdere.