BMW er nummer et på kundetilfredshed og loyalitet

BMW er nummer et på kundetilfredshed og loyalitet

BMW indtager for trettende år i træk den samlede førsteplads i kundetilfredshedsundersøgelsen AutoIndex.

Resultatet af årets kundetilfredshedsundersøgelse i bilbranchen er netop afsløret. Igen i år lander BMW på en samlet førsteplads med 915 indekspoint ud af 1.000 mulige. Ligeledes vinder BMW igen Loyalty Award for at have de mest loyale kunder.

På de tre første pladser fordeler indekspointene sig således: BMW 915, Toyota 913, Mercedes-Benz 900.

”At stå øverst på podiet for trettende år i træk er ikke kun en ære, men også et klart bevis på vores teams hårde arbejde og dedikation”, siger administrerende direktør Jan Askholm hos BMW Danmark og fortsætter: ”Jeg er superstolt og meget taknemmelig over den tillid, vores kunder viser os – og den enorme indsats, der bliver gjort hver dag i de autoriserede BMW butikker og værksteder for at yde den bedst mulige kundeoplevelse. Vi er yderst opmærksomme på, at det kræver dagligt hårdt arbejde at fastholde førstepladsen og vi vil gøre alt, vi kan for fortsat at gøre os fortjent til vores kunders tillid”.

Om AutoIndex
I årets første måneder besvarede 22.000 bilejere flere end 120 spørgsmål i AutoIndex-undersøgelsen om bl.a. deres bil, forhandler og værksted. Svarene er indsamlet og bearbejdet af konsulenthuset Loyalty Group. Bilejerne har givet deres svar på en skala fra 1 til 7, og de er efterfølgende omregnet til indekspoint op til 1.000. Det samlede resultat gælder for biler, der er op til fire år gamle og er en vægtet sum af fire kategorier: vurdering af bilen (40 procent) og vurdering af forhandler, værksted og loyalitet over for bilmærket (hver 20 procent). Undersøgelsen gennemføres af Loyalty Group i de tre skandinaviske lande.