Pressemeddelelse -

Online Møbelbutik forbereder sig til konkurrence fra udlandet: Udvikler egen bæredygtig møbelserie

En stigende efterspørgsel af møbler på nettet gør at konkurrencen bliver større og større, og pga. internationaliseringen har truslen fra udenlandske udbydere aldrig været større.

Online møbelbutikken BOBOonline.dk har nu lanceret sin egen serie af produkter, der bl.a. skal hjælpe dem med at gøre sig mere unikke på markedet, og mod truslen fra store giganter som f.eks. Amazon.

Amazon er allerede den webshop, som danskerne køber 5. mest fra – dette på trods af at Amazon ikke engang er kommet til Danmark endnu. Direktør Nicolai Østergaard fra BOBOonline.dk mener dog at Amazon er en ligeså stor mulighed, som det er en trussel:

- Det er rigtigt at Amazon har nogen andre muskler end de danske butikker, men de kan ikke på samme måde holde sig lokale og have den samme service, som de danske shops. Derudover er Amazon en rigtig god platform at bruge, når man vil sælge sine egne produktserier til andre lande, fordi man kan ramme kunder fra hele verden på én platform, og det er det vi satser på gøre - både for at gøre os mere unikke på markedet ift. danske konkurrenter, men også for at blive klar når en stor spiller som Amazon indtager Danmark.

Satser på naturmaterialer og bæredygtighed

Med en stadig større fokus på bæredygtighed var det kun naturligt at deres egne produkter også skulle være bæredygtige.

Som så mange andre virksomheder, så tænker vi selvfølgelig også på hvordan vi kan være mere klimavenlige. Derfor er alt udvalgt med tanke for miljøet, og vi bruger ikke noget der ikke kommer fra certificeret skovbrug, hvor der bliver plantet ligeså mange træer, som der fælles. Dette betyder faktisk rigtig meget for os.

Navnene skal være lokale

- Vi har vores lager og drift i Roslev og et kontor i Aalborg. Derfor kommer alle produkter i vores egne serier til at blive opkaldt efter lokale steder der ligger herimellem. Vores første serie hedder Harrevig.

Dette er et bevidst valg, da vi ønsker at komme tættere på vores kunder, og gøre opmærksomme på at vi altså er lokale, og ikke en stor udenlandsk shop som f.eks. Amazon.

Flere møbler på vej

Foruden Harrevig hyldeserien, så er der også flere private label varer på vej.

- Vi kommer i første omgang til at have et sortiment bestående af hylder, spisebordsstole og et langbord, der kan blive 5 meter langt. Vi forventer at lancere disse på shoppen inden 2019 er gået., siger Nicolai Østergaard.

Boboonline.dk er en dansk familieejet online møbelforhandler, som med et varesortiment på over 10.000 produkter har leveret kvalitet og design siden 2010. Boboonline.dk er eneforhandler på blandt andre Kare Design, foruden et fokus på flere danske designere og brands

• Erhverv

• amazon