Bosch vil nytænke vores hverdag

På elektronikmessen IFA 2013 i Berlin, d. 4. – 11. september, præsenterer virksomheden bag Europas førende husholdningsapparater banebrydende teknologi samt en bæredygtighedsundersøgelse inden for rammerne af "Bosch Home Forum"

At leve ansvarligt kræver husholdningsapparater, der kan lidt ekstra

På IFA 2013 er Boschs dagsorden at forbedre husholdningen i hjemmet. I følge resultater fra en bæredygtighedsundersøgelse foretaget af Bosch i 2013 i samarbejde med Monheimer Institut, mener indbyggerne i Tyskland, at bæredygtighed og en ansvarlig livsførelse er relevante problemstillinger, når det kommer til deres daglige rutiner. De fleste mener, ​​at bæredygtighed og en ansvarlig livsstil bør spille en større rolle i deres liv. Som førende producent af pålidelige og kraftfulde husholdningsapparater af høj kvalitet tilbyder Bosch bæredygtige, værdi-orienterede løsninger, der passer til en ansvarlig livsstil. At være miljørigtig er i dag det vigtigste mål for mange af Boschs produkter. Produkterne repræsenterer en investering i tilliden til de fremtidige generationer.

Interaktiv opdagelsesrejse

For at vise dette på messen har Bosch udviklet et interaktiv forsknings- og testlaboratorium. I forlængelse af deres bragende succes i 2012 lader laboratoriet besøgende komme tæt på og opleve talrige innovationer fra første parket. I 2013 er denne "hands-on teknologi" ikke struktureret efter produktkategori, men med "Worlds of Benefit", orienteret mod forbrugerne. På messen bestræber Bosch sig på at vise, hvordan de opfylder kundernes centrale behov, uanset hvilket produkt der er tale om: Ved ”Energy Research Lab” drejer alt sig om effektivitet og grøn teknologi, mens ”Performance Testcenter” fokuserer på funktionsdygtighed og sikrer førsteklasses resultater. I ”Silence Test Area” kan besøgende opleve et "uhørt" støjniveau opnået gennem moderne produkter fra Bosch. ”Quality test Zone” giver et indblik i filosofien om kvalitet og kvalitetssikring hos Bosch, der demonstrerer, hvor Boschs typiske værdier for ydelse, pålidelighed og holdbarhed kommer fra. Som i 2012, giver Bosch igen besøgende mulighed for at blive involveret i designprocessen af deres husholdningsapparater.

De vigtigste produktnyheder på IFA 2013

I år præsenterer Bosch igen de besøgende for en omfattende dokumentation af kvalitet fra eksterne kilder: For nylig kom Bosch ud med topresultater i mere end 20 tests iværksat af det tyske Stiftung Warentest. Virksomheden ved, at de er på rette spor med deres kvalitetsstrategi. Når det kommer til dette års produktnyheder, sætter Bosch fokus på støjniveau: De fremviser musestille husholdningsapparater fra "Silence-Edition 2013", der ikke blot tilbyder førsteklasses resultater. De gør også hjemmet mere roligt og afslappet. En anden central problemstilling er håndteringen af glas - for mange forbrugere er det en meget kritisk situation, når de sætter deres glas i opvaskemaskinen. Det afhjælper Bosch ved at præsentere en opvaskemaskine med Zeolit ​​® tørringsteknologi. Den kombinerer innovative funktioner med nye programmer, såsom et særligt program, der vasker glas ved 40°C med tilbehør, der sikrer en strålende glans samtidig med, at den sikrer pålidelig beskyttelse af de dyre glas. Der venter også de besøgende mange højdepunkter, når det kommer til emhætter, induktionskogesektioner, køle- og fryseskabe og mindre husholdningsapparater. En anden prioritet for Bosch er at udvide deres højeffektive energibesparende portefølje. Samtidig tilbyder Bosch det bredeste udvalg af A + + +-rangerede husholdningsapparater i Europa.

I 2011 fejrede Bosch Group 125-års fødselsdag - og i over 75 år har navnet Bosch Hvidevarer været kendetegnet ved ekspertudvikling, høj teknisk kvalitet og pålidelighed. Firmaets grundlægger Robert Bosch, som ville være blevet 150 år i 2011, var allerede tro mod det ledende princip, som stadig gælder i dag, at producere ”technology for life“. Denne tradition er både en forpligtelse og en motivation for virksomheden den dag i dag: Som det førende mærke indenfor husholdningsapparater i Europa, producerer Bosch køleapparater, vaskemaskiner, tørretumblere, opvaskemaskiner, komfurer og forbruger produkter til husholdninger i hele verden. I generationer har disse produkter gjort folks hverdag lettere og forbedret deres livskvalitet. At stræbe efter kvalitet og perfektion afspejles ikke kun i den dokumenterede funktionalitet af apparaterne og den kraftfulde teknologi, men også i produktdesignet, der gentagne gange er blevet anerkendt med priser. At behandle mennesker og naturen med respekt, har været et forretningsprincip fra begyndelsen og afspejler sig i selskabets energieffektive, ressourcebesparende og bæredygtige produkter og processer.

Se mere information på bosch-home.dk