Mange danskere vil have svært ved at få råd til at købe julegaver i år. Bring og Reshopper starter en julegaveindsamling for at støtte økonomisk trængte børnefamilier.

Julehjælpsbehov eksploderer: Bring og Reshopper giver danskerne mulighed for at donere julegaver til trængte familier

Usikre tider og øgede udgifter lægger pres på mange danske familier op til jul. For at imødekomme udfordringerne, har et af Nordens største pakkeleverandører, Bring, og Reshopper, som er Danmarks største secondhand markedsplads for børnefamilier, besluttet at starte en julegaveindsamling for at støtte økonomisk trængte børnefamilier.

På grund af økonomiske udfordringer oplever mange børnefamilier i Danmark, at det er umuligt at give deres børn de ønskede julegaver. Bring og Reshopper ønsker at ændre dette ved at opfordre danskerne til at donere julegaver til dem, der har mest brug for det. Donationerne kan inkludere alt fra nyt og brugt tøj, legetøj og spil.

I 2023 har Julehjælpen.dk allerede modtaget 23 % flere ansøgninger om julehjælp end i 2022. Samtidig er antallet af donationer faldet med 37 % sammenlignet med sidste år. Derfor er samarbejdet med Reshopper og Bring afgørende for at imødekomme behovet.

- Vi ved, at mange danskere vil have svært ved at købe julegaver. Samtidig ved vi, at mange familier har lofter og kældre fulde af ting, der aldrig bliver brugt. For at bidrage til juleglæde for de trængte familier har vi udviklet en løsning, der giver danskerne mulighed for at donere og sende julegaver til andre uden omkostninger. Hvert eneste bidrag tæller og vil blive værdsat af de familier, der kæmper for at skabe en magisk jul for deres børn, siger Bjarne Lauritsen, Operations Director hos Bring.

Reshopper vil række ud til deres mere end 250.000 brugere via deres app, og Bring sørger for at bringe pakkerne ud. Alle gaver, der doneres, bliver kvalitetssikret, pakket og sendt med gratis fragt til Julehjaelpen.dk.

- I Reshopper har vi altid ment, at selvom det er anden gang en gave gives, så skaber den ikke mindre glæde. Derfor giver det også rigtig god mening for os, at bruge vores app og butikker til at række ud til vores mange tusinde brugere i håbet om at de vil hjælpe med at donere julegaver til de børnefamilier der har mest behov. Nye som brugte ting. Vi stiller derfor vores tekniske platform til rådighed sammen med Bring, så vi kan støtte Julehjælpen.dk og gøre en masse børnefamilier glade, udtale direktør for Reshopper, Casper Blom.

Sådan donerer du en gave med gratis fragt

• Gå til reshopper.com/julehjaelpen
    • Som registreret Reshopper-bruger kan du få en gratis labelfree pakkekode fra Bring.
    • Skriv pakkekoden på emballagen og aflever din donation i en Bring pakkeshop.
    • Find nærmeste Bring pakkeshop her: bring.dk/kort.

Alle juledonationer, der indsamles, går ubeskåret til trængte børnefamilier. Dog har Julehjælpen.dk en bøn til alle der bidrager.

- Alle donationer skal være i god stand. Donationerne må gerne være brugte ting - bare de ikke er tydeligt brugte. Selvom genbrug er guld, ved vi alle hvor vigtigt det er for børn - lige netop juleaften - at åbne gaver, som fungerer 100 %, udtaler Nina Wejdemann fra Julehjælpen.dk.