Brogaarden køber stor sjællandsbutik og lukker i Gentofte efter mere end 60 år

En æra slutter, og en ny begynder

Brogaarden lukker butikken i Gentofte

Efter mere end 60 år med salg af korn, foder og fourage fra adressen Søbredden 27 i Gentofte, lukker Brogaarden for sidste gang dørene til butikken lørdag den 18. juni 2022. ”Det er med stort vemod at vi lukker butikken, da både bygningen og forretningen er en stor del af Brogaardens DNA”, siger Kasper Bille, en af Brogaardens to ejere, ”men området omkring butikken har gennem årene udviklet sig meget, og der er ikke længere det samme forretningsgrundlag for at drive foderbutik med hestespeciale i den gamle gård. Vi håber, at mange af Gentofte-kunderne i stedet vil finde vej til de to andre butikker i Lynge og Hørsholm.”

Brogaarden køber butikken ”Dyrenes Eldorado” i Slagelse

Den 1. juli 2022 overtager Brogaarden ejerskabet af Dyrenes Eldorado på Rugvænget 30 i Slagelse. Brogaarden og Dyrenes Eldorado har i mange år haft et godt samarbejde, da butikken i Slagelse i mere end 25 år har forhandlet Brogaardens produkter. ”Vores samarbejde med Karsten Jørgensen, som vi overtager butikken fra, har altid været rigtig godt, og det var derfor en fin mulighed for Brogaarden da Karsten kontaktede os, og tilbød at vi kunne overtage”, siger Rolf Momberg, Brogaardens anden ejer, og fortsætter: ”Dyrenes Eldorado er en meget velorganiseret og veldrevet butik, med et kompetent og dedikeret personale, som heldigvis var så glade for idéen, at de har sagt ja til at blive en del af vores personalegruppe. Det ligger egentlig ikke direkte i vores strategi at åbne flere butikker, men når vi, som her, får muligheden for overtagelse af en god, stor og veldrevet butik, så giver det rigtig god mening, som supplement til vores netværk af dygtige forhandlere”.

For Karsten Jørgensen betyder salget, at hans snart 30 år i butikken, er ved at være slut. ”Det er selvfølgelig vemodigt, men føles samtidig som det rigtige tidspunkt at lade nye ejere komme til, og dermed åbne op for nye muligheder i mit eget liv. Det er med en rigtig god fornemmelse, at jeg overlader butikken til Brogaarden, som med deres specialer kan udvikle forretningen yderligere sammen med mit dygtige personale”, siger Karsten og tilføjer, at han jo også i månederne fremover fortsat vil være i butikken, og hjælpe med den bedst mulige overgang.

Kunderne i Dyrenes Eldorado vil fortsat kunne møde samme sortiment og servicemindede personale når de handler, men i løbet af de kommende måneder vil vi introducere en række nye og spændende muligheder i sortimentet og butikskonceptet.

Spørgsmål til denne meddelelse kan rettes til:
Kasper Bille og Rolf Momberg, Brogaarden: 39 65 18 80
Karsten Jørgensen, Dyrenes Eldorado: 58 52 63 53