Fem metoder til at gøre virksomhedens printprocesser mere bæredygtige

Bæredygtighed er ikke længere et langsigtet mål. Undersøgelser viser, at bæredygtighed betragtes som en vigtig konkurrenceparameter på linje med kvalitet, omkostningsstyring, pålidelighed, leveringssikkerhed, fleksibilitet og innovation.

I tillæg til ovennævnte undersøgelser1 siger 85 % af forbrugerne verden over nu, at de er mere tilbøjelige til at købe fra en virksomhed, der har fokus på bæredygtighed2. Hvis man som virksomhed ikke nøje undersøger alle muligheder for miljømæssige forbedringer, risikerer man at sakke bagud ift. kunder og partnere, der opfatter bæredygtighed som en afgørende parameter, når man driver virksomhed.

Men måske har du ikke overvejet, hvordan noget så basalt som virksomhedens printprocesser kan påvirke CO2-aftrykket. Du kan vise, at du bekymrer dig om miljøvenlig udskrivning ved at integrere miljøhensyn i dine købsbeslutninger. Nu spørger du sikkert: ”Men hvordan kan jeg så gøre min virksomheds printjobs mere bæredygtige?” Læs om fem metoder på vores blog.

• Computere, IT-teknologi, software

• løsninger