Blogindlæg -

Slut dig til printrevolutionen – 12 forretningsmæssige fordele ved Managed Print Services

Når presset på virksomhederne stiger for at opnå besparelser ved at styrke effektiviteten og produktiviteten, kan svaret være at implementere en MPS-løsning (Managed Print Services).

En MPS-løsning er omhyggeligt konfigureret til at håndtere en virksomheds printbehov og takle ineffektive processer. Mere end 80 % af førstegangsbrugere afløsningen opnår besparelser, eller forventer besparelser på mere end 10 % årligt*, så det er en god måde at forbedre virksomhedens økonomiske resultater på.

Da Quocircas nye Print 2025-rapport peger på, at 57 % af de små og mellemstore virksomheder forventer at have indført MPS i 2025, har vi samlet en liste på 12 forretningsfordele ved en MPS-løsning.

1. Spar penge – print er typisk den tredjehøjeste omkostning for virksomheder næstefter husleje og lønudgifter. Én ting er anskaffelsesudgiften, men meget ofte er omkostningerne til forbrugsstoffer, service, nedetid og ineffektiv udnyttelse skjulte. MPS er en skræddersyet løsning tilpasset virksomhedens individuelle behov, som giver meget væsentlige besparelser.
  2. Udstyr i topkvalitet – med MPS enten køber eller leaser du produkter i topkvalitet med de rigtige funktioner til din virksomhed. Hvorfor stille sig tilfreds med det næstbedste?
  3. Urokkelig sikkerhed – som en del af kontrakten bliver dit printerudstyr korrekt konfigureret og opdateret regelmæssigt. Du kan også vælge ekstra sikkerhedsfunktioner som brugergodkendelse for at sikre, at medarbejderne kun har adgang til den nødvendige information.
  4. Spar energi – nyere printere og alt-i-én printere med fax har standbytilstande med lavt energiforbrug og er i gennemsnit 35,6 % mere effektive end deres forgængere.
  5. Ikke mere service – undgå kedelige overraskelser og nedetid. Service indgår som en naturlig del i MPS-løsningerne, så du nemt og forudsigeligt kan budgettere, samtidig med at du sikrer at virksomheden kan printe uden afbrydelser.
  6. Konsolider flåden – mange virksomheder køber forskellige specialenheder til opgaver, som kan udføres af en enkelt MFC-model, eller køber komplicerede alt-i-én printere med ekstra funktionaliteter, når de i virkeligheden har enkle printbehov. Skræddersy din flåde til dine specifikke behov med MPS, og tænk på hvad der kan spares i tid, plads og penge.
  7. Reducer IT-supporttiden – det er ingen hemmelighed, at IT-afdelinger bruger en stor del af deres tid på at tage sig af kontorprint-opgaver. Den tid kan spares ved at flytte til den rette MPS-model.
  8. Øget produktivitet – de nyeste alt-i-én printere med fax byder på internettilslutning, mobilitet og brugertilpassede grænseflader, inklusive apps og genveje, som øger forretningens effektivitet, giver nye muligheder og gør medarbejderne i stand til at arbejde mere fleksibelt.
  9. Nem genanvendelse – MPS understøtter dine miljøforpligtelser ved at tilbyde genanvendelse af dine printerpatroner og udtjente enheder, hvilket gør det ideelt for miljøbevidste virksomheder.
  10. Reducer unødvendig brug – til tider gør vi os alle skyldige i at printe unødigt, gøre unødigt brug af farveprint eller højkvalitetsindstillinger eller vi glemmer at hente vores print. Det kan MPS takle med optimerede brugerløsninger og pull-print.
  11. Klik-pris – betal kun for de sider, du printer. MPS kan forbedre dit cashflow ved at lade dig betale for den nøjagtige printstruktur, din virksomhed har brug for, til et aftalt månedligt beløb. Det dækker alle dine forbrugsstoffer og servicebehov uden nogen forskudsbetaling eller udgifter til dyre printermaterialer.
  12. Skalerbarhed – hvis din virksomhed vokser, betyder MPS-modellen, at dine printydelser kan vokse i samme takt, hvilket gør det til den perfekte løsning for ambitiøse virksomheder.

I lyset af de ovenstående 12 fordele og mange flere, hvad holder dig så tilbage fra at slutte dig til bevægelsen, udnytte fordelene og strømline dine processer?

Læs mere om Brother MPS.

* Kilde: Western European MPDS Hardcopy Survey, IDC, Q1 2016