Brunata får ny bestyrelsesformand

Den danskejede internationale familievirksomhed Brunata har fået ny bestyrelsesformand. Eva Fischer Hansen – tidligere næstformand - er tiltrådt posten ultimo oktober. Hun bytter som led i Brunatas generationsskifte i ejerfamilien rolle med sin far J.P. Fischer Hansen, der nu er næstformand og fortsat hovedaktionær i Brunata.

Eva Fischer Hansen er tiltrådt som bestyrelsesformand i Brunata ultimo oktober. Hun kommer fra en stillig som næstformand i selskabet og er desuden aktionær i Brunata. Hun var med til at etablere og drive Brunata Norge fra 2005 til 2010 og har været medlem af Brunatas koncernledergruppe fra 2010 til 2013. Eva Fischer Hansen er bosat i Norge og var indehaver af virksomheden Fischer Sails fra 1989 til 2005.

• Arbejdsliv